Gå til innhold

Hvordan er pakkeåpningen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3 åring og lurer veldig på om han skal få være med på hele pakkeseansen, eller om han skal få åpne sin først og vi åpne når han har lagt seg. Syns det er litt koselig og viktig å se at andre får gave og!

Tenker også at sengetiden utvides litt og da blir det lenge for oss andre (voksne, han er eneste barnet) å vente på å åpne pakker.

Uansett.. har dere et system rundt pakkeåpningen?

God jul :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene fordeler ut gavene til alle, legger de i hauger. Det er så stas å lese pakkelapper (de som ikke klarer å lese løper bort til en voksen og får den lest opp)

Så begynner vi å åpne når alle gavene er fordelt ut. Ungene åpner først, vi voksne pleier å vente til ungene har funnet noe de vil titte mer på eller leke litt med. Ungene er ikke slik som hiver seg over og skal åpne alle fortest mulig. De sitter og koser seg med haugen sin, viser frem, går rundt og titter på hva de andre får. Vi voksne har funnet oss en kaffekopp og satt frem litt kaker.

Dette er hva som passer oss. Når ungene mine feirer med fars familie er det en og en gave, det er de ikke så glade i for de syns ikke de får sett hva de selv fikk. For gaven må vises frem til alle med en gang den er åpnet og så må de finne gave til neste. Ungene må la gavene dere ligge, ikke leke eller kose seg med de i mellomtiden.

I fjor så brukte vi lang tid på gavene, for en playmo bondegård MåTTE monteres sammen, så vi satt alle sammen og monterte. Faktisk veldig koselig, selv med gavehaugene som lå rundt omkring.

Skrevet

Jeg har vokst opp med at barna deler ut pakkene til de som skal ha det først. Når alle har fått hver sin haug, åpner vi hver vår gave etter tur. De minste først. Alle ser på den som åpner, og når det er åpnet opp og sett litt på, så går vi til neste person o.s.v til alt er åpnet opp.

Skrevet

I år skal det gå fredelig for seg. Planen er å åpne en pakke av gangen mens andre ser på osv...

I fjor var det nemlig stup, dykk, skrik og hyl fordi gavene ikke var det de ønsket seg. Vi feiret jul med samboerens familie og hans to forj###### bortskjemte nevøer. De kastet seg oppi pakkehaugen (resultat 2 knuste Villmarksglass 400.- pr stk). Og gaver de ikke likte ble kastet rundt.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bror deler ut og så tenker jeg at i år får hun som er minst åpne først og så kan vi voksne åpne etterpå;) Vanligvis åpner vi på rundgang, men hun er så liten og som eneste barn i år så endrer vi litt:-)

Skrevet

Vi åpner kun en pakke om gangen. Ungene finner en gave under treet, sørger for at den blir lest opp og så åpnes den før dette gjentas ca 100 ganger. Går veldig fint og pyntelig for seg en stund og så tar det litt mer av mot slutten.. :)

Minstejenta på 4 år er med på hele greia forresten og hun holdt ut da hun var 2 år også såvidt jeg kan huske.

Skrevet

Vi har en som leser opp og gir ut pakker, å fordeler gavene ut på alle slik at man får pakker jevnt utover. Alle ser på mens èn pakker opp, å sånn holder vi på til det er tomt. :)

Starter som regel med barna da;)

Syntes det er viktig at de ser og skjønner at alle skal få pakker, å at man må vente på tur. 4åringen min har ingen problemer med det:) !

Skrevet

Vi åpner en og en :)

Koselig og ryddig måte synes jeg :)

Har vært med på å stupe i hauen og pakke opp, er litt mindre stas synes jeg

Skrevet

En som leser opp og deler ut en og en gave. Alle ser på mens den blir pakket opp. Noe annet er ikke jul for min del =)

Skrevet

Vi deler ut alle før vi kaster oss over hver vår haug. Når alle har åpnet sine tar vi en runde med hva man har fått av hvem.

Det er super mange gaver og 2 super lykkelige unger, så vi gjøre det på denne litt asosiale måten gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...