Gå til innhold

Kan brystspreng forveksles med brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden i morges vært rødflammete på det ene brystet, og i morgen var det ømt. Nå i kveld er jeg redusert, føler meg litt febersyk, brystet er flammete, og det er veldig vondt når hun suger. Hun får suge hver andre time på dette (det andre tømmer jeg manuelt) Jeg synes jeg kjenner en klump også!

Please, si det bare er melkespreng, og ikke b.betennelse :(

Jeg har dusjet, går med varme omslag og skal legge meg nå, sammen med en paracet+ibux. Lillejenta er med, hun er bare 10 dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker det hvertfall som mye værre enn brystspreng! Jeg ville nok tatt en tur til legen å få antibiotika!

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg har hatt begge delene, og personlig synes jeg det er stor forskjell på melkespreng og brystbetennelse. Brystbetennelsen var mye verre, og jeg følte meg generelt dårlig (litt sånn du beskriver det).

Jeg ville nok tatt meg en tur på legevakten nå i kveld, slik at du eventuelt kan få startet på antibiotika så raskt som mulig. Følte meg mye bedre etter kun noen få tabletter, og det er jo dumt å gå inn i julen med dette. Så bedre å ta en sjekk enn å gå rundt og ha vondt.

God bedring!

Skrevet

jeg var hos legevakt, og fikk resept på antib. og startet samme kveld. Lege sa han ikke kunne si om det var betennelse, men med den stoppen jeg hadde og enda har jeg kul nå tre dager etter så ville dette ikke blitt bra uten antib. jeg er bra i formen nå, men sliter med å få ut kulen. Halve siden av det ene brystet er enda knall rødt og det er en stor klump der...

masserer, har omslag og min lille sugevillige er på omtrent hver andre time..

Håper det kommer seg , vil ikke miste melken...

Skrevet

Har du prøvd å få henne til å suge "andre veien"? Bygg opp med puter under armen, og amme henne som om du hadde en tvilling ved det andre brystet.. Da får hun tømt på en helt annen måte.. Har hatt brystbetennelse selv 2 ganger med første, og det er det beste rådet jeg kan gi.. :) For å få bort "kulen" altså :)

Skrevet

Ja, takk. Mini ligger med haka på kusinen, men den går ikke bort. Virker som hun får mindre melk der.

Skrevet

Har du en pumpe du kan bruke? Jeg fikk skikkelig brystspreng sist og det eneste som hjalp var å pumpe både før og etter babyen hadde spist.

Skrevet
Ja, takk. Mini ligger med haka på kusinen, men den går ikke bort. Virker som hun får mindre melk der.

Ja, det er jo logisk hvis du har en kul der som blokkerer, så får hun mindre melk, men jeg ville fortsatt å prøve på den måten likevel, for da kanskje klarer hun å løsne den kula.. :) Lykke til og god bering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...