Prøver2015 Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 Tradisjonen tro skal det i kveld, som alltid på lillejuleaften, være spekemat som serveres. Er det farlig å spise spekemat når jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke? Og gjelder dette evt all spekemat eller bare noe? Ikm er 8 dager forsinket men testet på mandag negativt på testen, så regner med at jeg ikke er gravid men klarer jo ikke gi helt opp håpet.. Setter stor pris på svar fra dere
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2011 #2 Skrevet 23. desember 2011 Hvis du skulle være gravid, så er vel ikke embryoet "koblet" til deg før om noen uker, så akkurat det skal vel gå bra Lykke til med prøving, og håper det blir årets julegave
Prøver2015 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2011 Takk for svar anonym Kan alt for lite når det kommer til slike ting så supert at det er noen smarte og kunnskaprike mennesker der ute som kan hjelpe meg:) Tusen takk God jul:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2011 #4 Skrevet 23. desember 2011 Nåja, kunnskapsrik vet jeg ikke, men jeg har hengt her inne i såpass mange år at jeg har plukka opp ett og annet Noen fordeler skal man ha av å være hekta på et forum
Prøver2015 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2011 Blir jo kunnskapsrik av å stadig plukke opp noe nytt;)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2011 #6 Skrevet 23. desember 2011 Farene ved spekemat er jo at de kan inneholde en bakterie som heter listeria (mener jeg) og denne kan gjøre deg syk, og være dødlig for foster, så hvis du skulle være MAX uheldig (og da mener jeg MAX altså, for dette er ikke vanlig at skjer i Norge pga sikkerheten rundt kjøtt osv) så kan det jo påvirke baby siden den bor i kroppen din og det er kroppen din som blir syk, selvom baby ikke er en del av blodbanen din via morkake og navlestreng, vil den kanskje bli påvirket av sykdommen. Men igjen, dette er svææært sjelden at skjer, så sjelden i grunn at jeg ikke skjønner at de er så hysteriske rundt spekemat. Spis det du vil du, men kanskje holde deg unna fenalåret? spis det du får innpakket i plastikk og la heller være å spise det som ligger åpent ^^
Prøver2015 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2011 Aha, tusen takk for svar Anonym:) Holdt meg unna fenalåret men spiste spekeskinka så krysser fingrene for at det går bra om jeg mot formodning skulle være gravid. Ingen symptomer i det hele tatt så har ikke helt troa, men lov å håpe. God jul:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå