Anonym bruker Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 Er det noen som har barn med Kleinfelters syndrom ? , eller kjenner til det? Har akkurat fått beskjed at ungen vi venter har dette
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 Jeg har lest litt fort på frambu sine sider, og dette virker som er overkommelig syndrom kjære deg ^^ Du må tilrettelegge fra dag 1 og legge opp til mer trening enn du ellers ville gjort, men slik som jeg leser dette er det ikke like alvorlig som feks autisme eller downs syndrom ofte kan være. Det er forsinket genrell utvikling, men normal IQ. Det var snakk om lese-skrivevansker, men hvis du er føre var og velger en GOD skole med gode spes.ped forhold, så kan gutten din komme langt fordetom Jeg jobber selv som lærer og har utdannet med med spes.ped, og vi har nok hatt mange inn døra vår som har trekk som minner om dette, men som ikke er diagnostisert. Det stod på frambu at det er mange som IKKE blir diagnostisert fordi de menes å fungerere godt i samfunnet og skolen. Så ikke ta sorgene på forskudd, innhent så mye informasjon som mulig og ta det som det kommer ^^ å ha et barn med ekstra behov er nok et slag i magen uansett hvilket syndrom eller sykdom en får, men det er overkommelig så lenge man legger til rette for at barnet skal komme seg Og selvom det ikke er noe kur for syndromet, så er det mange muligheter til å tilrettelegge og avhjelpe Lykke til
Con Skrevet 23. desember 2011 #4 Skrevet 23. desember 2011 Sjekk innom foreldrehjelpen.com, der har de samlet mye info om diagnoser, og har også et innholdsrikt og lukket forum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå