Gå til innhold

Kul under armen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over 3 uker siden fikk jeg en vond kul under ene armen. Den var på størrelse med en stor drue. Etter noen dager ble den mindre og mindre og den sluttet å gjøre vondt.

Men nå tre uker etter at den dukket opp, har jeg fortsatt en liten kul på størrelse med en ert. Den er ikke vond, men den har en innsenkning på ene kanten.

Er dette noe å være bekymret for?

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Dette lurer ejg også på. Plutselig veldig vondt i begge armhulene, hoven og øm =(

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Håper det ikke er noe da =) Kanskje bare julekuler, av alt julestresset =)

Skrevet

At den er vond, er egentlig et godt tegn. For kreftkuler er ikke vonde :)

Jeg tenker betennelseskul, som nå er blitt mer innkapslet :)

Der er mange kuler i armhulen, som hører immunforsvaret til. Kan det være du har hatt en infeksjon som du ikke føler har tatt så hardt? For immunforsvaret ditt kan likevel overreagere littegranne :)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Regner egentlig med at det er en lymfekjertel. Men synes det er rart den ikke forsvinner. De vonde kulene jeg har hatt før har forsvunnet samtidig som smertene har forsvunnet.

Synes også det er litt merkelig at jeg har fått en liten inngroping i huden på ene kanten der kulen er. Er det vanlig med tanke på at det kan vere lymfekjertlene som har reagert på sykdom?

Skrevet

22:05 her igjen(dersom tiden stemmer her inne nå ;))

Jeg har to kuler i brystene som jeg har sjekket ut og inn, og opp og i mente.

Og jeg tenker egentlig at dette bør du gjøre med det du kjenner. Jeg tror det er godartet, siden kreft ikke gjør vondt i et sånt stadie normalt. Dette er det sykepleieren i meg som sier(ikke kreftsykepleier), og videre sier den siden :Men gå til legen, og be dem sjekke det ut. Dette føler jeg har mer med din ro å gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...