Gå til innhold

Hvordan stopper jeg vekt nedgang???

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 år siden veide jeg 54kg og det var absolutt ikke fint, hadde mage og "håndtak" den gangen og, men kravebein stakk opp og var så tynn i ansikte og halsen at sener på halsen syns og så rett og slett syk ut. Så la jeg heldigvis på meg ca 10kg og så mye frisker ut og ble fornøyd. Da jeg gikk gravid gikk jeg opp fra 63kg til 91kg, altså 28kg.

De første 12kg gikk jeg fort ned etter fødsel, men de siste 16 hang godt på. Før sommeren begynte jeg på lavkarbo, men fulgte ikke slavisk, og bytta cola ut med pepsi max. Gikk da ned 11kg på litt over 2 måneder. Fra ca august til nå har jeg gått ned 10kg og er nede i 58kg uten å slanke meg. .

Den siste av de kg har jeg mista i løpet av den siste uka. Jeg spiser jo akkurat det jeg vil, når jeg vil, men likevel fortsetter jeg å gå ned. Og det er ikke fint lenger, har mage og "håndtak", men kravebein er i ferd med å stikke frem og jeg begynner å bli dratt i ansikte og se syk ut igjen.

Håper dere kloke damer vet hva jeg kan gjøre for å stoppe nedgangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legge om kosten til hva? Jeg spiser helt normalt nå, brød, poteter, ris, pasta, kjøtt, grønnsaker, saus. Ja i grunn helt vanlig mat. Spiser godtri når jeg vil uavhengig av lørdag eller tirsdag, alt fra en liten sjokolade til en pose ostepop

Skrevet

Da ville jeg ha gått til legen

Skrevet

hmm, da må du spise mer. Litt fetere sauser, en ekstra skive, kaloririke mellommåltider. Så vidt jeg vet gjelder samme regler for vektoppgang som vektnedgang: mosjon og hyppige måltider... Om ikke det stopper kan du ta en tur til legen, kanskje stoffskiftet ditt låper løpsk?

Skrevet

Mener legen tok stoffskifte prøve her i sommer, men er ikke sikker. får vel kansje bestille en time på nyåret om jeg ikke får stoppa nedgangen.

Sånn som nå spiser jeg for 2 gang i dag, 2 skiver.

Hi

Skrevet

Det samme gjelder for meg. la om kosten og kjørte lavkarbo uten fett-fråtsing. Gikk ned 17 kilo. Nå spiser jeg normalt og jeg er tynn som en strek. 52 kilo på 167..Men det har vært stabilt lavt i over et år, og jeg trener gjevnlig, så da gidder jeg ikke stresse med det. Jeg ser ikke syk ut, da. Er "velproposjonert" og har stram og veltrent kropp..;-)

Skrevet

Jeg gikk også ned 20 på lavkarbo i høst, deretter gikk jeg ned i 2 mndr selv om jeg spiste vanlig, tok 2 mndr, men så stabiliserte det seg. For å gå opp må du nok spise endel søtt, slik at metabolismen din "snur" seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...