Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Noen i min familie, litt uti, driver urovekkende metoder for å få "lydige" barn. Det minste barnet hennes er nå 5 år, og når han banner kaster hun pepper på tungen hans. Hun har nå funnet ut at dette ikke hjelper (!) og sier at han ikke er redd/blir skremt for noen ting. Men nå har hun funnet ut at barnet er redd for mørket og klekket ut den gode ideen med å låse han inne på loftet når han er ulydig. Dette barnet er meget utagerrende og har en unormal atferd i forhold til andre barn. Men jeg mener dette ikke er hans feil, men inkompetanse hos foreldrene. Slike hendelser som ovenfor er det flere av, og sikkert mye jeg ikke vet om. Jeg har så vondt i magen, sitter å leser på BV sine hjemmesider og er ikke langt fra å melde. Viss jeg melder, melder jeg anonymt, men syns alikevel det er vanskelig å gjøre dette. Synspunkter noen?
Gjest vinterbrud Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Nå fikk jeg vondt inni meg.Dette synes jeg du bør melde til barnevernet. Slike oppdragelsesmetoder er ikke bra,det er ikke rart at han er utagerende. Jeg håper du melder i fra om dette til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Helt misforstått!! Av barnets foreldre! Ja, jeg synes du skal melde fra. Man låser da ikke et barn inne på loftet selv om det har vært "rampete" eller ikke hørt på foreldrene. Det skaper jo bare angst. Og pepper på tunga?? Snakker vi 2011??? Ja, jeg synes du skal ta en tlf til barnevernet og diskutere hva du skal gjøre. Du trenger ikke nevne navn på familien med det første. Er det ikke snakk om en 5-åring?? Huff, får vondt i magen av å lese dette. Dette er absolutt overtramp av foreldrene. Kanskje ikke så rart dette barnet er utagerende? R I N G, du vil aldri tilgi deg selv senere hvis du overser dette! Jeg hadde ikke vært i tvil et sekund.
Gjest irismor Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Vær så snill og meld fra til bv. Dette vekket vonde minner fra min barndom. Hadde en dagmamma som låste meg inn på kottet i mørket når jeg ikke gjorde som hun ønsket. Sover fremdeles ikke med soveromsdøren lukket. Klarer ikke små låste rom, får helt hetta. Vær så snill og meld i fra, dette er ikke akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Dette er jo bare direkte ondskap. Jeg har høy terskel for å melde barnevernet for omsorgssvikt, der det dreier seg om at foreldre er svakt fungerende, at de ikke strekker til, at de ikke evner. Men direkte overtramp melder jeg straks. Frykt og skremsel, og at foreldre er onde med barna det melder jeg fra om. Som du skjønner har jeg en jobb der jeg er i tett kontakt med barnevernet, og med familier som sliter, og har ved flere anledninger meldt min bekymring, og jeg har ved flere anledninger samarbeidet med barnevernet i jobb sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå