Gå til innhold

erfaringer med mykoplasma lungebetennelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv gått lenge med stygg hoste og nedsatt almenntilstand men er alikevel i arbeid.

Nå har også guttungen på 2 år blitt veldig forkjølet og utviklet en stygg hoste med mye slim. Han har også feber på ca 38 +-. Det har ikke vart lenger enn et par dager, men jeg er alikvel urolig for om det kan være mykoplasma (eller hva den heter) lungebetennelse. De fleste får påvist dette etter flere uker, så jeg er vel i det tidligste laget, men er det noe man kan gjøre for å hindre utviklingen? Kan legen evt påvise noe så tidlig i et sykdomsforløp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så vidt meg bekjent så er symptomet på stille lungebetennelse tørrhoste, ikke slimhoste. Så sannsynligvis er han bare forkjølet. Om du har gått med nedsatt allmenntilstand lenge bør du jo ta en tur til legen, ingen takker deg for å la være ;)

Skrevet

Jeg hadde skikkelige influensasymptomer, med feber opp mot 41 på fjerde dagen da jeg dro til legen. Crp var høy, så det var ikke influensa, legen på legevakta mente det var mykoplasma.

Fikk antibiotika for det og var allerede mye bedre dagen etter.

Fastlegen to uker etterpå sa det samme, hun gadd ikke teste for det en gang.

Formen er helt fin nå, tre uker etter, men jeg hoster fortsatt en del.

Så man kan få høy feber også, bli skikkelig dårlig, ikke bare gå og "hangle" med småfeber lenge, selv om det er det som er mest vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...