Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 I fjor fikk eldstemann spysyken på julaften, og vi andre fulgte etter i romjulen. Festlig... Så har mannen og de tre minste barn vært friske som noen fisker hele året, fram til i går kveld. Da begynte vesla på 2 år å hoste og kaste opp, og fikk feber. Nå er hun helt fin igjen. Hun er varmere enn normalt, men feberfri og er tørst og sulten. I barnehagen sa de at det er et virus som går nå som gjør at barn får høy feber og hoste, og at noen også kaster opp. Noen er syke i bare 1-2 dager, andre en uke eller mer. Vesla er hjemme altså, men snakket med de ansatte da vi leverte 4 åringen. Lurte på om noen andre har barn som er borte i det samme, og kan fortelle om hvordan det forløp hos dere? Er jo bare to dager igjen til julaften, og vi skal egentlig reise til mammaen min og har alt kjørt ut gaver ol til der, men nå ser det jo muligens litt svart ut... Dog, om det vanligste bare er feber og hoste skal det vel gå bra. Noen med noen erfaringer? Dette var skikkelig surt altså, synes det holdt med at julaften i fjor ble kjip :-(
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Dersom barnehagen mener at dette går hos dem nå, ville jeg forsøkt å slå meg til ro med det nå og heller krysset broen når jeg kom til den, med tanke på sykdom på julaften. Vi har nettopp tilbakelagt en runde med Mykoplasma-lungebetennelse for hele familien, hvor oppkast pga kraftig hoste hørte med. Ungene var syke i 3 uker før vi fikk påvist årsaken. Men, det er lavgradig feber over tid forbundet med Mykoplasma. Jeg håper at det var et 24 timers-virus datteren din har hatt i kroppen, og at resten av gjengen går klar. ønsker dere en riktig god og sykdomsfri jul, Alva!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2011 Tusen takk for det :-) Vi håper vi også. Har skrubbet badet, og skal vaske resten av huset nå. Alt sengetøy er til vask og ungene er blitt tvangsspritet på hendene flere ganger før de gikk i dag tidlig. Og jeg spriter meg jevnlig. Føler oss litt hysteriske, men vil virkelig ikke ha dette på julaften i år også!
Tante Gustava Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Her hadde eldstemann på 3,5 feber en dag i forrige uke, da kastet han også opp. Hadde diare den dagen og neste. Hele tiden (foruten akkurat de timene han hadde feber) var han i kjekk form og spiste og drakk greit. Det var det hele, og ingen av vi andre (bank i bordet) har fått noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå