Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Google det litt, men det er en hel masse mat man kan unngå og dermed hindre halsbrann... Som sjokolade, sukker, sterkmat osv... Ellers så er Garviscon gull da..smaker dritt, men hjelper meg iallefall. Mandler kan dempe noe. Noen sverger til "lovehearts". Vann. Ikke spise deg overmett. -små,hyppige måltider. lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Novaluzid, tyggetabletter du får kjøpt reseptfritt på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Flytende GAVISCON (smaker dritt,men etter et par flasker venner du deg til smaken) Jeg slet i begge svangerskap med dette helvetet. Måtte sitte i sengen for å kunne sove. Hold deg unna krydret/ salt mat,løk, kaffe, brus, etc. Du aner ikke hvor godt det er når ungen er ute og du slipper dette =)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 jeg var veldig plaget med halsbrann da jeg gikk gravid. Det begynte allerede rundt uke 15, men det lot seg holde i sjakk med Gaviscon tyggetabletter en stund. Det ble verre etterhvert som det ble trangere i magen. Og fra uke 30 cirka var det skikkelig slitsomt og Gaviscon hjalp lite. Det som hjalp litt var å unngå en god del mat og drikke (brus, banan, sjokolade, krydret mat var det verste). Havrefras med melk gikk veldig bra og fungerte godt som kveldsmat. Måtte ligge veldig godt oppstøttet med puter så jeg holdt spiserøret høyt den siste tiden.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Novaluzid hjalp meg i flere mnder i begge svangerskapene. Kjøpes på apotek.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Da er det nok brusen som gjør det Takk for svar. Hi
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Jeg har slitt med halsbrann i to svangerskap, og det beste tipset er å unngå ting som forverrer det. Det finnes mange ting som kan midlertidig lindre litt (helmelk, mandler, love hearts, fløteis, link, jeg spyr av gaviscon men noen sier at det er bra) men effekten er relativt kortvarig. Hvis jeg drikker et lite glass brus eller spiser en bolle har jeg garantert halsbrann resten av dagen minst. Brus og bakverk er verst, men også krydret mat og marsipan framkaller det (rart med tanke på at mandler hjelper). Finn ut hva dine "fiender" er, hvis du klarer å unngå dem vil det bli bedre. Kjipt å ha dilla på boller og marsipan da...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Det som har reddet meg gjennom hele svangerskapet er å tygge en LINK - tablett rett før jeg legger meg! :-)
Isola&Lille+julegave Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Gaviscon, Gaviscon, Gaviscon..... ...smaker plaster, men GUD så glad jeg ble i den smaken til slutt! Fungerer som bare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå