Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Jeg er nettopp begynt i jobb(8-16 4 dager i uka) og har gutten vår i bhg. Jeg synes det er GRUSOMT!!!!!! Får jo nesten ikke sett gutttungen:( leverer halv åtte og henter litt over 16(hjemme da ca. 16.30 ) så er det middag, LITT lek og vips sengetid:( Jeg må innrømme at jeg feller noen tårer om dagen pga dette, jeg er så vant til å ha han sammen med meg hele tiden:( Ekstra sårt når han skriker så når jeg leverer han i bhg;( Hvorfor skal ma få barn for å sette de bort etter 1 år!!???? *skulle spart penger noen år til lik at jeg kunne ha han hjemme litt til....*
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Følte også at det ble for lite tid da eldste begynte i bhg, til tross for at jeg var student, og hentet han tidlig ofte, studerte på kveldene når barnet var lagt. Etterhvert har jeg vennet meg mer til det.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Og dette er grunnen til at jeg kvier meg for å få en 3.mann. Men da er det nøye timet og tilrettelagt slik at jeg kan få barn i mai (har 2 septemberbarn) og være hjemme i ulønna perm til hvertfall januar året etter, slik at den ikke trenger å være i bhg fra tidlig. Begge mine begynte når de var 11 mndr. Syns det er helt forferdelig.... Jobber du 80? Kan du ikke jobbe kortere dager da? Det gjør jeg, og syns det er helt suverent. De blir levert kl 8, og jeg henter 14.30. Da har vi maaange timer igjen av dagen, og kan finne på ting midt i uka.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 kan desverre ikke jobbe kortere dager:( må vell bare venne oss til det, men jeg har søkt på en annen jobb også(med kortere arbeidstid)så vi får se....time will show:) synes det er så trist når gutten min står som sistemann i barnehagen til å bli henta:(
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Uff, det er kjedelig. Jeg fikk valget når jeg var på intervju, om å jobbe kortere dager eller å ha en fridag i uka. Valgte korte utelukkende pga barna. For min egen del hadde jo en fridag vært nydelig, men
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Ja, hadde lang arbeidsvei før, og da ble "alltid" ungene mine hentet sist. Fælt. Nå har vi flyttet, og har kort avstand mellom jobben, barnehage og hjem, og det er utrolig hvor mye tid jeg sparer på det. I tillegg har jeg arbeidstid 08-15.30, og da går det an å jobbe fullt og samtidig ha barn. Enkelte dager flekser både mannen min og jeg, slik at barna kan leveres senere og hentes tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå