Gå til innhold

Til dere som ville tatt abort dersom barnet hadde Downs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva ville dere sagt til omverdenen? Familie, søsken, arbeidsplass. Ville dere sagt det som det var, at dere valgte bort dette barnet eller ville dere løyet og sagt at det ikke var levedyktig? Spør bare av nyskjerrighet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen andre har noe med det, hadde sagt at jeg ikke lenger var gravid og holdt det til det. Ingen har noe med om jeg mister eller tar abort, uansett grunn.

Skrevet

må jeg si så mye til omverden da?

Dette gjelder meg og min mann, andre har ikke så mye rett på forklaring!

Skrevet

Jeg driter "20-0" i hva de som tar bort downsbarnet sitt sier- bekymrer meg mer for hvordan de som velger å beholde skal klare å "forsvare" det ovenfor disse fordommsfulle menneskene...

Skrevet

Jeg hadde da ikke fortalt allverden at jeg var gravid så tidlig uansett.

Og om så var.... "Jeg mistet", for på mange måter var det det jeg gjorde.....

Jeg med tråden om "Ville dere valgt abort dersom barnet hadde ADHD"..

Vær meget klar over at senaborter er en pine i seg selv. Det er langt fra enkelt å velge det.

Skrevet

Forteller ikke omverden at jeg er gravid før etter scanningen i uke 11.

Skrevet

Du vet, det finnes de som har fått beskjed i uke 11 at alt er helt normalt, og allikevel får barn med downs. Den eneste sikre måten er fostervannsprøve, og det er ikke bare bare å få det, heldigvis.

Skrevet

Hva så? Valget om å beholde/ikke beholde blir uasnett tatt etter scanningen i uke 11.

70% av downstilfellene blir påvist med uke 11 scannen.

Skrevet

Og dersom man i tilegg tar blodprøven påvises 92% av tilfellene. (Doubletest)

Skrevet

Jeg hadde vel ikke akkurat fortalt det uoppfordret til alle og enhver, men familie og nære venner hadde selvfølgelig fått vite om det. Det er ikke noe jeg hadde skammet meg over, men heller ikke noe jeg hadde vært spessielt stolt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...