Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Går hjemme i foreldrepermisjon og spiser, spiser og spiser... Kjeder meg pga lange dager hjemme med babyen; vi står opp kl 06 og pappaen kommer ikke hjem før kl 18 - og innimellom der føler jeg meg rett og slett understimulert da dagene kun går med til bleieskift, dikkedikk og kanskje en tur på kjøpesenteret... Klarer IKKE å holde meg unna alle de hjemmelagede småkakene, eller mannens godis... Får nesten ikke på meg klærne mine mer, og føler meg ekkel Noen i samme situasjon? Med noen gode råd? Jeg vet det blir bedre når jeg kommer meg tilbake i jobb, men det er jo flere måneder til...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Det lureste er å bestemme seg for å ikke ha noe i skapet. Spis opp det som er der og "glem" å kjøp. Har du isbitmaskin? Tygg i vei, veldig godt - og ikke kalorier;) Jeg er helt lik deg, men glemmer bare å kjøpe inn i lange perioder!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Ut å gå tur isedetfor å sitte inne!! Møt andre som er i permisjon!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Hva med å lage en smoothie eller en fruktsalat. Bruk tiden du har til å gå på tur, evt jogge en tur med vognen hvis det er bar bakke der du bor.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Isbiter var en god idè! Foreløpig så har jeg skuffa innpå med kaffe og vann, men føler ikke at det metter; vil ha noe knask.. Spiser gjerne 5 småkaker 1 time før middag uff... Og i jula fylles jo huset av sååå mye godt.. Ja, jeg må komme meg mer ut, men babyen er ikke så glad i vogna, og det er både glatt og kaldt.. Mange "gode" unnskyldninger her ja.. hehe HI
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Har det AKKURAT som deg. Har fire barn, har ikke lagt på meg mye i svangerskapene, alle kiloene har vært borte innen en uke etter fødselen... Men så er det den permisjonstiden da, blæh. Første permisjon la jeg på meg 5 kilo som ble borte med en gang jeg begynte jobbe. Andre gangen la jeg på meg 6-7 kilo som alle ble borte når jeg begynte jobbe. Tredje gangen la jeg på meg 10 kilo i permisjonen, og bare 6 av dem forsvant før jeg ble gravid igjen. Fjerde permisjonen la jeg på meg 7-8 kilo på toppen av de 4 jeg hadde fra forrige gang og vips er jeg småfeit og ekkel. Nå er minstejenta 2 år og jeg er for lengst tilbake i jobb, men denne gangen har dårlige vaner fulgt meg, jeg har blitt eldre, har ikke tid til noe særlig trening og jeg sliter max med å bli kvitt disse permisjonskiloene. Du er ihvertfall ikke alene, er ikke svangerskapene som har gjort meg feit, men dårlige vaner i permisjonene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå