Gå til innhold

Hjelp meg - har blitt FEIT!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Går hjemme i foreldrepermisjon og spiser, spiser og spiser... Kjeder meg pga lange dager hjemme med babyen; vi står opp kl 06 og pappaen kommer ikke hjem før kl 18 - og innimellom der føler jeg meg rett og slett understimulert da dagene kun går med til bleieskift, dikkedikk og kanskje en tur på kjøpesenteret... Klarer IKKE å holde meg unna alle de hjemmelagede småkakene, eller mannens godis... Får nesten ikke på meg klærne mine mer, og føler meg ekkel :(

 

Noen i samme situasjon? Med noen gode råd? Jeg vet det blir bedre når jeg kommer meg tilbake i jobb, men det er jo flere måneder til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lureste er å bestemme seg for å ikke ha noe i skapet. Spis opp det som er der og "glem" å kjøp. Har du isbitmaskin? Tygg i vei, veldig godt - og ikke kalorier;)

 

Jeg er helt lik deg, men glemmer bare å kjøpe inn i lange perioder!

Skrevet

Ut å gå tur isedetfor å sitte inne!! Møt andre som er i permisjon!

Skrevet

Hva med å lage en smoothie eller en fruktsalat. Bruk tiden du har til å gå på tur, evt jogge en tur med vognen hvis det er bar bakke der du bor.

Skrevet

Isbiter var en god idè! Foreløpig så har jeg skuffa innpå med kaffe og vann, men føler ikke at det metter; vil ha noe knask.. Spiser gjerne 5 småkaker 1 time før middag :P uff... Og i jula fylles jo huset av sååå mye godt.. Ja, jeg må komme meg mer ut, men babyen er ikke så glad i vogna, og det er både glatt og kaldt.. Mange "gode" unnskyldninger her ja.. hehe

 

HI

Skrevet

Har det AKKURAT som deg.

 

Har fire barn, har ikke lagt på meg mye i svangerskapene, alle kiloene har vært borte innen en uke etter fødselen...

 

Men så er det den permisjonstiden da, blæh.

 

Første permisjon la jeg på meg 5 kilo som ble borte med en gang jeg begynte jobbe.

Andre gangen la jeg på meg 6-7 kilo som alle ble borte når jeg begynte jobbe.

Tredje gangen la jeg på meg 10 kilo i permisjonen, og bare 6 av dem forsvant før jeg ble gravid igjen.

Fjerde permisjonen la jeg på meg 7-8 kilo på toppen av de 4 jeg hadde fra forrige gang og vips er jeg småfeit og ekkel.

 

Nå er minstejenta 2 år og jeg er for lengst tilbake i jobb, men denne gangen har dårlige vaner fulgt meg, jeg har blitt eldre, har ikke tid til noe særlig trening og jeg sliter max med å bli kvitt disse permisjonskiloene.

 

Du er ihvertfall ikke alene, er ikke svangerskapene som har gjort meg feit, men dårlige vaner i permisjonene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...