Gå til innhold

hvorfor skal man feire jul med x'n....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fordi man har barn sammen? Og når ene eller begge parter har nye familier (samboer og barn)...

skjønner ikke folk at det er å dolke den nye partneren i ryggen,og sine andre barn når de forlater den nye familien for å prøve å spleise den gamle familien?

de første barna er vant til at mamma og pappa ikke bor sammen, de vet at mamma og/eller pappa har ny samboer. Tåplig å late som bare for en dag, gi barna falske forhåpninger, og svikte den nye partneren/nye familien. Min mening bare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man er venner så er det ikke noe problem å det er ikke å gi barna falske forhåpninger.

Mine barn vet godt at noen ganger er pappa her på besøk og det er bare besøk.

Hvorfor skal ikke barna få gleden av å ha begge foreldre der på julaften om der er mulig å gjøre uten at det blir dårlig stemmning?

Skrevet

Jeg ser hva du mener, hi, men du må huske at dette er en individuell ting..

Ta min eksmann , meg , og våre respektive nye f.eks..i år feirer hans nye kjæreste (som er blitt en god venninne av meg) jul med sine barn og sine foreldre, min eksmann feirer med meg, våre barn, min kjæreste og vår sønn. Og det er noe alle syns er helt greit :) Ungene vet at jeg og pappa ikke blir sammen igjen, men vi er bestevenner, og det gjør barna trygge selv om det er nye kjærester involvert (nye og nye, jeg og min har to år på røven, eks og hans over et halvår)..

Innvikla, men poenget er at du kan ikke si at det er helt ugreit å feire med ekser :)

Skrevet

Personlig hadde jeg aaaldri greid å feire med eksen til mannen. Men det er pga det ligger en laaang historie bak og vi går virkelig ikke overens med eksen..

Jeg er imponert over de som greier å feire jul sammen. Men tenker mer at om man har fått ny familie med barn sammen, så bør man jo kanskje holde feiringene separat? Jeg hadde værtfall villet hatt mannen min sammen med meg og vårt barn sammen på julaften, uten ekser!

Men som sagt, for noen er det greit og naturlig, for andre er det ikke så greit :-)

Skrevet

Her er det slik at BF kommer på morgenen å spiser sammen med meg, samboer og barn og kommer tilbake på ettermiddagen for middag og pakkeåpning. De kommer godt overens og stemningen er på topp hele dagen :) Barnet blir ikke dradd imellom noen og alle får feire sammen. Hvordan det blir når han får egen familie får vi ta når den tid kommer :)

Skrevet

Jeg vokste opp som skillsmissebarn, og pappa feiret sammen med oss helt til han giftet seg og mamma flyttet sammen med sin nye kjæreste. Vi ungene håpet nok hele tiden, ikke bare på julaften, at de skulle finne tilbake til hverandre, men det skjedde aldri..

Jeg syns det er flott å feire sammen, i alle fall til man etablerer nye familier, etter det får man feire annenhver jul med og uten barn fra forhold som har gått ut på dato..

Skrevet

jeg inviterte mannens x samboer fordi barna i fjor gråt sine modige tårer fordi situasjonen var slik at xn hans ikke ønsket å feire jul med meg og mitt barn.. nå har jeg og mannen min barn sammen og tilsammen fire andre barn som har behov for trivelige timer i en stund som blir lagt i huskeboksen.. xn hans er desuten råkoselig, en fantastisk mamma og hvis dt noengang blir slutt med mg og mannen *velger* jeg henne som stemor til mine barn :P hehe

mannen min mener dt er veldig stort av mg å invitere henne, men jeg har selv vokst opp m foreldre som har latt egne konflikter gå foran barnas beste.. vi har alle universitetsgrader å vise til, men er bunn ærlig emosjonelle vrak fordi ingen satt vårs behov først.

barna først her i huset, til tross at vi har fem barn med ulike behov .. (på godt og vondt :P )

Skrevet

X'n min og jeg har 2 barn sammen, vi feirer jul sammen. Kjempekoselig, og barna er glade for å ha mamma og pappa der. Når barna er glade, er vi også glade :)

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man ser det. Jeg ser på det som koselig, at alle kan fungere sammen og å være venner, trives ilag og ønsker å bruke anledningen til å rett og slett fungere som en storfamilie. Her i huset er eksen velkommen, mora hans er ofte innom på besøk og jeg pleier å passe både fosterbarnet ennet og onkelungen hans om det skulle være behov. Jeg hadde elsket det om han fikk seg ei skikkelig dame som ikke følte seg truet men som heller så det koselige i å komme inn i en storfamilie og vi kunne feiret jul sammen alle mann. Hennes barn, mine barn, hans barn, min samboer osv osv.

Jeg ser det ikke som å dolke i ryggen. Jeg synes det er umodent å bære så mye nag til en eks at man ikke klarer å fungere for barna sin skyld engang. Jeg har dessuten aldri vært sammen med drittsekker og iallefall er jeg smart nok til ikke å få barn med drittsekker, så jeg bærer inget nag til noen av mine flotte ekser. Håper bf til eldste mi finner seg ei flott dame han passer perfekt med snart også. Han fortjener det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...