Gå til innhold

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plugget i den usb(?) ledningen, altså den som går fra kameraet og inn i dataen. Det kommer ikke opp noenting. Åssen i all verden går jeg frem?

Jeg har ikke hatt slike "store" kameraer før, men da jeg hadde sånn vanlig digitalkamera så var det bare å plugge i ledningen, også kom det noe jeg kunne trykke på (på dataen) hvor det stod importer bilder ellernoe sånn.. nå komme det ikke opp noenting som jeg kan trykke på ? Må jeg innstallere noe først, i tilfelle hva?

Tusen takk for hjelp, anyone!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulgte det ikke med en cd da du kjøpte kameraet? Til å installere på pc'en?

Skrevet

1 Åpne Windows Utforsker, evt. Windows-symbolet nederst til venstre og videre "Min datamaskin". I begge tilfelle vil du få opp en "ny" stasjon, under fanen "flyttbare lagringsmedier".

2 Åpne den flyttbare, den har kanskje fått et annet navn, f.eks. canon eller noe liknende.

3 Åpne mappene, helt til du finner DCIM (eller noe i den retning, husker ikke helt...)

4 Her finner du bildene dine, marker dem og dra dem over i f.eks. "Mine bilder". Lurt å lage en mappestruktur, der mappene får fornuftige navn. Jeg har lagt alle bildene fra min Canon i en egen Canonmappe, og inne i denne mappen har jeg lagt bildene etter dato og/eller anledning.

5 Pass på at du ikke sletter bildefilene på kamerakortet før du er sikker på at du har lagret filene trygt på pc-en, og aller helst på ekstern harddisk eller annet lagringsmedium. Jæ.... dumt å ha bilder bare på pc-ens harddisk, for harddisker har en lei tendens til å krasje sånn innimellom...

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for en enkel og lettvin forklaring, jeg fikk det til !:))

hi

Skrevet

Ikke 19:23...

Husk denne framgangsmåten, for det kan skje med flere medie du setter i maskinen. F.eks hvis man ikke tar ut minnepenn på rett måte (den skal kobles av!), eller minnekort. Da ødelegges mekanismen, og man må "manuelt" gå inn på Min Datamaskin å dobbelttrykke på mediet som ligger der for å åpne.

Det er alltid en grunn for at man skal høre på det eksperter sier. Har prøvd det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...