Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Jeg skal reise imorgen med familien, men jeg sliter sånn med flyskrekk som bare blir verre for hver gang jeg flyr, jeg har en liten baby på 2mnd med meg og jeg vet ikke om jeg kan gjennomføre dette. Vi skal selvsagt hjem til familien og feire jul. Men nå oppdaget jeg at jeg har tatt feil med flytiden, jeg trodde det var kun 1 time og tenkte at det ville jeg klare fint men nå e det 2t og 15min! Aldri i livet jeg klarer å holde pusten så lenge på et fly, hyperventilere eller få panikkanfall. Jeg lurer da på om noen har erfaring eller vet om det er faktisk en liten mulighet for å få penger igjen med norwegian? Jeg lurer også på om vi skal heller kjøre hele veien hjem selv om det blir en omvei. Er så redd for at noe skal skje familien min om noe skjer med flyet:(
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Bare så du vet det, så er det mye tryggere å fly enn å kjøre bil. Og nei, jeg kan aldri tenke meg at du får refundert noe på billettprisen pga flyskrekk.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Jeg fkk det med SAS engang men de har jo andre regler enn norwegian.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Fikk du det? Men du vet jo gjerne om flyskrekken før du kjøper billetter, og hvordan i alle dager kunne det dokumenteres?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Jeg gikk inn på flyet men klarte ikke å gjennomføre reisen så gikk av like før flyet tok av så da kontaktet jeg sas på flyplassen og de ordnet refusjon til meg. Men jeg har lest med forsikringselskapet kan man få refund dersom man har flyskrekk, feks legen kan jo dokumentere dette. Jeg aner ikke om det er mulig, og vet jeg ikke er så lur å la være å fly men skrekken er så fæl. Jeg har psysket megselv opp i 2 uker nå.Hvordan kan man si det er trygt å fly? Man vet aldri når et fly kræsjer.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Har ikke sagt det er trygt, men mye, mye, mye tryggere enn å ferdes i annen trafikk som du antakelig gjør daglig.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Når er ikke angst så veldig reell for andre enn de det gjelder da, så det hjelper fint lite å fortelle HI at det er tryggere enn å kjøre bil.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Ja, gjør det virkelig det? Kan det ikke hjelpe bittelitt engang å høre hvor feil plassert den redselen er? Hm, kanskje ikke..
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Nei, kanskje ikke Jeg vet at edderkopper ikke er farlige, men det stopper meg ikke fra å begynne å hyperventilere om det kommer en. Man skal ikke spøke med slik angst, det er faktisk ganske slitsomt for enkelte
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 forskjellen er at du ikke sitter og argumenterer for at norske edderkopper er livsfarlige. HI har nok en urealistisk frykt, da kan informasjon hjelpe. Om man har all informasjon og fortsatt er redd må det andre ting til, for eksempel eksponeringsterapi.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #12 Skrevet 20. desember 2011 Har du prøvd Dr. Bach's Rescue Remedy? Den tok brodden av flyskrekken min, og fikk meg fram og tilbake til London i våres. Det er en spray som du kjøper på helsekosten, og en 5-6 dusjer når jeg følte meg engstelig, og vips så var jeg rolig! Den virker på meg, så da kan det jo hende at den virker på deg også!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #13 Skrevet 20. desember 2011 hei takk! jeg har prøvd den ja den hjalp ikke så mye for meg, har prøvd valium det hjalp heller ikke, det eneste som kan hjelpe er alkohol men jeg tyr ikke til den løsningen når jeg flyr med barn.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #14 Skrevet 20. desember 2011 Ingen anelse om refusjon, men ville bare sende deg en trøsteklem. Jeg vet hvordan det er å ha flyskrekk, har slitt m det i mange år. Går bedre nå enn det gjorde. Jeg pleier og si fra til de ombord med en gang, særlig i Norwegian er de veldig imøtekomme og hyggelige er min erfaring. Det en helt urasjonell frykt når man tenker på hvor mange fly som går hver dag og det skjer omtrent aldri en ulykke i den vestlige verden. Pilotene har familie de også og de ville aldri hatt den jobben hvis de så på det som risiko.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #15 Skrevet 20. desember 2011 det samme tenkte de på airfrace flyet:(
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #16 Skrevet 20. desember 2011 Hvis du ikke bruker billetten får du refundert skatter og avgifter. Det har jeg fått to ganger når jeg ikke fikk reist likevel. Det er bare å ta kontakt med kundeservice så får du pengene inn på kortet du har betalt med. Om du får penger for selve billetten tilbake avhenger nok av billettype. Har du en billigbillett, får du nok ikke noe tilbake. har du en full-flex-billett, så kanskje det lar seg gjøre.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #17 Skrevet 20. desember 2011 Jo, men kjære deg, det var et fly. På ethvert tidspunkt sitter det 1 million mennesker i et fly, på årsbasis dør det flere i trafikken i Norge enn i hele verden i flyulykker. Anbefaler de flyskrekkurs, da vil du lære masse og bli kvitt mye av redselen din. Har ivertfall hjulpet meg, gruer meg fortsatt, men klarer meg stort sett greit ombord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå