Gå til innhold

Deppa - Er dette utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at mannen min har hatt samtaler med eksen sin på facebook. Hun forteller om hvor trist det nye forholdet hennes gjør henne og at hun stadig vekk ser for seg mannen min med barnet som de skulle hatt sammen, men som hun tok bort, og om hvor vanskelig det var for henne etter bruddet mellom de. Min mann svarer henne at han gikk fra henne fordi han feiget ut, men at han hadde slitt sånn at han gikk på piller et halvt år etter det ble slutt. Med litt hoderegning så vil det si at han gikk på piller helt til han traff meg. I tillegg så omtaler både hun og han meg og kjæresten hennes kun med forbokstav noe som fikk meg til å føle at de prøvde å uvirkeliggjøre/distansere seg fra det forholdet de er i. Vi har to små barn sammen og vært gift i tre år nå og jeg føler nå at forholdet vårt startet på feil grunnlag fordi jeg mest sansynlig bare berget han ut av kjærlighetssorgen. Han har også snakket med henne om familien vår og hvilken problemer min eldste datter har med sin far. Samtalene har foregått etter jeg har lagt meg om kvelden og når jeg var ute i helgen. Jeg føler dette som et svik fra han og at han må ha følelser for henne fortsatt. Selv sier han at det ikke lå noe i det og at han bare sa disse tingene for å trøste henne og synes ikke han har gjort noe gale, det er bare jeg som misstolker. Vær så snill å si hva dere mener for jeg er langt nede i kjelleren nå. Er det bare jeg som overreagerer eller ville dere også følt dette som utroskap? Kan man tilgi og stole på igjen når han ikke en gang ser at det er noe gale ved det han har gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det utroskap, men at det er et svik er det ingen tvil om. Sånn prater man ikke med eksen sin om det ikke er følelser der. Jeg hadde nok blitt veldig såret og lei meg, og mannen skulle ha jobbet veldig hardt for å vinne min tilllit tilbake.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg kunne godt ha snakket sånn med eksen min. Han er min bestevenn, den i verden jeg kan snakke med mest om. Jeg er fryktelig glad i ham, men det er en grunn til at han er eks og ikke nåværende, så min mann har ingenting å frykte.

Skrevet

Det er et svik, men ikke utroskap. Håper ting ordner seg! :)

Skrevet

Vil ikke kalle det utroskap nei. Kanskje mannen din er den eneste hun kan snakke med om med disse tingene.

Kanskje et svik fra din manns side, men sikkert vanskelig for han å avvise hennes utspill når hun har det vanskelig. Sikkert ikke lett å fortelle deg om samtalene heller- det blir jo å utlevere en annens problemer som du i utgangspunktet ikke har noe med.

Det er deg han bor sammen med og har barn sammen med. Prøv å tilgi, men samtidig må han forstå at dette har såret deg. Det er dine følelser, han kan ikke bestemme hva du skal tenke og føle. Han må forstå og beklage at han har gjort noe du har problemer med. Men da er det vesentlig at du og skjønner hans utgangspunkt. Vanskelig sikkert. Men lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...