Gå til innhold

Hjelp hva hos legen blodtrykk 190/135

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykemeldt i 2 mnd og sett på losartan 50 mg.

Jeg tør ikke spise noe godt hele jula. Heller ikke drikke brus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var høyt. Er du overvektig eller gravid? Jeg har ei venninne som har lavt stoffskifte, er overvekt og hadde likt blodtrykk som deg da hun begynte med medisiner, nå er det stabilt. Høyeste jeg har hatt er 98/150

Skrevet

Oi, ja det var høyt.. Spør som anonym over; er du overvektig eller gravid, eller begge deler? Eller ingen av delene?

Skrevet

Skrekk og gru.. må si at jeg ønsker deg GOD bedring!!! jeg pleier å ha ett blodtrykk som ligger gjevnt på 88/50 - 90/60 (altså ekstremt i motsatt ende....)

Skrevet

Er ovevektig. 15 kg i overvekt. Så her må jeg slange meg.

Skrevet

Hjelper det virkelig å slange seg? :P

Skrevet

Vet ikke men det må prøves. Har fått blodtrykk medisin hos legen. Losatan 50 mg. Tatt mang blod prøver og ekg.

Har sagt til samboaren min at jeg ønsker meg Grete Rode kurs og hele års kort på Aktivitet sentre i julegave

Skrevet

Dropp Grete Roede og begynn heller på lavkarbo...

Er du gravid da? Spist mye lakris i det siste?

Skrevet

Håper ikke det da. Har tross alt 3 barn og minste er 1,5 år gammel.

Er selv 40 år. Ble sterilsert etter siste unge. Måtte ha keisersnitt da morkaka var feil plasser. Låg framfor ungen.

Hadde alvorlig svangerskapforgifting måtte føde 5 uker før termien.

Skrevet

God betring! Livsstilsendring må til, ja! På tide å koma seg i aktivitet og tenka eit sunt og rikt og mest av alt langsiktig kosthald!!

Det kjem du til å klara! Ønskar deg ei fin jul med ungane dine, der du blir med og går masse rundt juletre og leikar ute i snøen! Jul er mykje meir enn julegodterier og brus!

Skrevet

Morfaren min hadde 210 over 110 på det meste. Det regnes som ekstremt høyt blodtrykk og han måtte åpne konorararteriene inn til hjertet bare mnd senere, hvis han ikke hadde gjort det hadde han mest sannsynlig fått hjerteinfarkt. Sier ikke dette for å skremme, men for å realitetsorientere. Høyt blodtrykk, dårlig kosthold, røyking, lavt aktivitetsnivå er en direkte dødelig kombinasjon. Ta tak i livet ditt i dag, det er bare du som kan gjøre det. Jeg heier på deg!!!!! Fortell oss hvordan det går :) Og god jul!

Skrevet

Har blodtrykket vært høyt helt siden minste var født, eller har det steget i det siste? Jeg hadde også svangerskapsforgiftning sist, og det gikk laaaang tid før blodtrykket begynte å stabilisere seg etter fødsel. Det er viktig å leve sunt, men jeg tviler sterkt på at 15 kg kan få såpass store konsekvenser. Viktig å få ned blodtrykket nå da, før det medfører flere komplikasjoner. Men det er også viktig å finne ut HVORFOR det er så høyt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...