Gå til innhold

henger vikariatet i en tynn trå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt som vikar i en bedrift siden 2009, først 6mnds vikariat, deretter 1år, og 1år. Dette vikariatet gikk egentlig ut nå i desember, men jeg har fått fornyet det til august 2012.

Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og får mye ros og gode resultater.

Grunnen til at jeg er redd for å miste jobben, er at jeg har vært mye vekke. For første gang i mitt liv, har jeg vært sykemeldt. Først en uke i vår og 2uker i høst (lungebetennelse begge gangene).

Barnet mitt har vært ekstremt mye syk, jeg vil tippe rundt 25arbeidsdager.

Jeg har vært hjemme med henne 9dager, fordi jeg har vært redd for fraværet, har jeg måtte ty til nødløsninger, som min mor, samboeren min (ikke barnefar, og har derfor ikke sykedager), og moren til samboeren min. De har tatt ut avspasering og feriedager for å hjelpe meg.

Oppsumert har jeg vært sykemeldt 3uker og hatt 9sykedager med barn.

Ingen på jobben har små barn, så jeg føler jeg er vekke i tide og utide konstant. Det er noe fravær hver eneste måned! Nå var datteren min for 2uker siden, og idag ringte de fra barnehagen igjen. Hun har hatt alt som er mulig å få, 3ganger omgangsyke, halsbetennelse 3ganger osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ikke ut som om du har et vikariat, men en fast stilling. Sjekk arbeidmiljøloven §58a (jeg tror det fremdeles er den som omhandler dette).

Skrevet

Først av alt så mener jeg at du faktisk har krav på stillingen etter så langt vikariat. Så si at du nå ønsker deg fast stilling!

Om de velger deg bort pga sykt barn så vil jo det være rart da det er menneskelig å være syk. En ny vikar kan jo være mer borte enn deg.

Skrevet

Jeg har ikke fast stilling. Jeg har vært i samme bedriften i snart 3år. Begynte med et vikariat på 6mnd, deretter ble jeg spurt om jeg ville vikariere for en som skulle ut i permisjon, og da det var ferdig, ble jeg spurt om jeg ville ha et 1årig vikariat der jeg først begynte. Det er der jeg er nå, og har fått forlenget nå.

Jeg var i utgangspunktet lovet et fast stilling da dette året var over, men fordi det skulle nedbemannes, ville de ikke gi meg fast stilling før de visste hvordan bemanningen skulle bli. Derfor fikk jeg forlenget, fordi de visste mer til høsten 2012.

litt rotete:/

HI

Skrevet

Har arbeidsgiveren din sagt noe?

Jeg har selv ett barn som er syk inn i mellom og har også selv vært syk. Sist nå lå jeg rett ut i 2 uker med vond hals og feber.

I dag fikk jeg advarsel fra bemanningsbyrået jeg jobber for.

Har vært i ett og samme oppdrag i over ett år nå, hadde ikke sommerferie og skal ikke ha fri i jula. Fikk nå forlenget oppdraget med 2 mnd. (som er det kunden godkjenner) men fikk beskjed fra konsulenten om at det kunne bli vanskelig å få ny forlengelse om 2 mnd. dersom jeg ble syk igjen nå.

Jeg sitter i resepsjonen og betjener sentralbordet. Her er også vanskelig å få gått på do da jeg har avløsning til faste tider tre ganger om dagen.

Jeg spurte om kunden hadde klagd og det hadde dem ikke.

Her jeg jobber er det generelt sett mye sykdom. Blir en syk så sprer det seg. Jeg kan heller ikke noe for at jeg er syk så jeg er passe muggen nå. Men hva får jeg gjort? Ingenting desverre.

Så har du ikke fått noen beskjed fra arbeidsgiveren din så kan du nok pustet lettet ut.

Skrevet

Jeg har ikke fått noe advarsel, eller noe. Men jeg skjønner jo at det ikke er drømmesituasjon for sjefen. Jeg hadde ingen fraværsdager i 2009, og 4dager i 2010, så jeg håper de ser at det har vært litt spesiellt i år.

Og siden jeg på toppen av det hele har vært sykemeldt også.

Jeg har så dårlig samvittighet, for jeg vet at noen må gjøre mer, når jeg er vekke. Jeg tør ikke tenke på hvor mye jeg hadde vært vekke, om ikke jeg hadde hatt en fantastisk familie. I morgen skal samboer være hjemme med henne til kl 12, deretter kan mamma avspasere for å passe henne. Torsdag og fredag har jeg heldigvis fri.

Da hun var hjemme for 2uker siden, var det krise ene dagen, var ellerede sykdom på jobb. Da var hun først hos min søster, deretter noen timer hjemme med samboer, før han skulle i møte, og så hos hans mor, til jeg kom fra jobb. Kaos mao.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...