Gå til innhold

Hva tenker dere om mennesker som er arbeidsledige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere vet ikke sitter på rumpa, men prøver å få seg jobb.

Jeg er det og føler meg helt ubrukelig! Jobber via vikarbyrå, men det er ikke jobb hele tiden og søker på det jeg kommer over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har søkt på kun én jobb i hele mitt liv, og den fikk jeg og har fortsatt 14 år senere. Kanskje arbeidsmarkedet der ute virkelig er helt håpløst? Jeg har ikke peiling. Så da velger jeg å ikke tenke noe spesielt om den saken. Langt baki der tenker jeg kanskje at det må da finnes NOE til ALLE bare kravene er lave nok? Men siden jeg som sagt ikke har peiling så er det jo bare dumt av meg å uttale meg om saken.

Skrevet

Om mennesker som er arbeidsledige, men som gjør alt de kan for å få jobb tenker jeg : Flott! Før eller siden ordner det seg for dem!

Om de som ikke gjør alt de kan tenker jeg: Den dagpengeperioden går fortere enn du tror, og vips så står du der uten inntekt. Dumt å ikke sette alt inn på å få deg fast inntekt.

Skrevet

...at de ikke har en jobb?

Skrevet

Så lenge en gjør hva en kan for å få jobb, så har jeg ingen tanker om dem, annet enn jeg synes synd på dem.

Men det som "irriterer" meg er folk som hopper av skolen, fordi de ikke gidder å gå mer på skole. Så stifter de familie og jobber... så går mor og far fra hverandre og PLUTSELIG har hun råd å sette seg på skolebenken igjen, og da gjerne 4-5 år, fordi staten betaler.

Og ikke oppgir hun at hun har fått ny samboer heller, fordi da mister hun stønad... grrrrr

Slike irriterer meg.

Jeg kunne også godt tenke meg å ta ny utdannelse, da jeg bommet totalt med min, men kan ikke fordi jeg har ikke råd. Er rik på familie men "fattig" på penger. Iallefall om jeg ikke jobber...

Skrevet

Kommer litt an på. Når noen jeg ikke kjenner sier at de er arbeidsledige, så reagerer jeg ikke spesielt på det, det sier jo lite om den enkelte. Det kan være uflaks, dårlig arbeidsmarked osv osv. Har ekstra respekt for folk som tar jobber de er overkvalifisert for i påvente av noe annet, mens de er aktive jobbsøkere. Tror det vil telle positivt for enhver senere arbeidsgiver at man har pågangsmot og vilje til å arbeide.

Skrevet

Det er jo flott at dei står på. Men slik sitvasjonen er i dag er det veldig vansklig for bedrifter og andre og ansette pga sitvasjonen i verda.

Skrevet

At de sikkert stresser noe veldig med å finne seg en jobb, og kanskje får litt trøbbel økonomisk av naturlige grunner.

At det er en midlertidig situasjon, og at de fleste havner i den innimellom.

Skrevet

At de sikkert stresser noe veldig med å finne seg en jobb, og kanskje får litt trøbbel økonomisk av naturlige grunner.

At det er en midlertidig situasjon, og at de fleste havner i den innimellom.

Skrevet

Du høres ut som om du gjør det du kan, hi, og dem heier jeg som regel på.

Men f.eks. en venninne av meg var skikkelig kresen og ville bare ha relevante jobber og gikk da arbeidsledig leeenge. Det synes jeg er utrolig dumt å gjøre, det er jo mye bedre å ta en mindre relevant jobb inntil man finner drømmejobben enn å gå arbeidsledig over lang tid! Ikke bare snylter man på samfunnet, men man gjør seg mindre attraktiv på arbeidsmarkedet også. Så hvis man er ledig lenge, bør man i hvert fall skaffe seg noen vikarjobber, eller kanskje en helt annen midlertidig jobb. Det går faktisk an å jobbe på kontor/i butikk mens man venter på drømmejobben.

Skrevet

tenker ikke negativt om de som er arb.ledige og prøver og søke.

men jeg tenker negativtom de sm ikek gidder å ta en utdannelse som klager på at de ikke får jobb.

Skrevet

Så lenge man er aktivt søkende, så er det helt greit!

Skrevet

alt er ikke svart hvitt.jeg er arbeidsledig .har vært det i ti år.sliter med angst.men klart jeg også har blitt lat med årene.men om jeg er fornøyd med situasjonen.det er jeg ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...