Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Har bare noen fine kuler, emn utover det sliter jeg med å finne pynt. Hva må dere ha på treet?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Har bare lys og kuler i rødt og gull. I år ble det også noen glassengler for guttungen hadde så lyst å ha de på.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Jeg bruker å ha mange forskjellige røde kuler, noe glasspynt og gullkule-lenker. Men i år har jeg bare stål og hvitt. Ikke samme sjarmen nei, usj, ser ut som et designertre. Nei, til neste år blir det samme gamle igjen!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Jeg liker den gode tradisjonelle pynten. Glitter, papirkurver, hjemmelagede julekurver, lys og "halm" pynt og papirlenker. Syns det er koselig
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 Mitt pynt er samlet over årene. Hver ting har sin egen historie og betyr noe for meg. Det er både glasskuler, figurer (til og med noen plastengler som jeg fikk av farmor en gang på 70-tallet) kurver i spon og papir osv, osv. Det er et personlig tre for VÅR familie, og jeg ble rett og slett sint på en designer på tv her om dagen som mente man skulle forby all barnejulepynt på treet. Det er for pokker like mye DERES juletre!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 På mitt (vårt!) juletre er det en salig blanding av pynt. Min farfars eldgamle juletrekuler behandles med silkehansker, men skal på treet. Fugler må jeg ha i treet, det samme med engler og girlandre. Dessuten er flagglenker viktig.De skal henge på tvers, mens girlanderlenkene henger fra toppen og nedover. Mye rødt, noe i "gull", noe glass, noe "sølv". Et tre som ville få en "designer" til å spy, sikkert, men med det som vi kaller hjemlig sjarme.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #8 Skrevet 20. desember 2011 Jeg synes at et juletre skal være personlig, det blir kaldt og sterilt med et designtre hvor alt er valgt for at det skal være stilrent. Men samtidig overpynter vi ikke treet her, etterhvert som vi får mye juletrepynt tar vi et utvalg av alt vi har hvert år.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #9 Skrevet 20. desember 2011 Det spørs hva du mener er pent det! For meg er juletreet en nostalgiting. Flagg, glitter, lys og stjerne i toppen er selvsagt. Forøvrig er juletreet en "minnestund" fra tidligere tider hvert år. Jeg var så heldig å arve mormor sin julepynt og der finner jeg små ting jeg lagde som barn og som jeg husker fra hennes tre. I år skal vi supplere med egnelagde kurver, papirlenker (glanspapir) osv.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Kuler og dråper og mer kuler, masse gamle vakre og noen nyere fine. Julepynt lagd av ungene. Heklede hjerter. Heklete snøfnugg. Glitter. Engler. Rariteter som bare er jul for oss. Masse farger og masse lys.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Det aller vakreste er pynt laget av barnehender <3 Nå er vår lille pode kun 8 mnd ennå, så er vel en stund før vi kan henge hjemmelagede kurver på treet.. I år har vi på lyslenke med myke lys, kuler i sølv med glitter, englevinger og røde glasshjerter. Prøver å finne glitter, men ingen som selger det.. Men skal sjekke Nille i morgen (og samtidig håpe at de snart setter ned julepynten til halv pris, det har jo de fleste andre gjort nå). Enig i at det er nostalgi som er det viktigste; slike kalde designertrær er lekre, men et par uker i året så kan man vel orke å ha et "harry" og "glorete" tre i stua, som er fylt med barndomsminner og farmors gamle julepynt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå