Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 1,5åringen min skal ta en urinprøve som jeg skal levere hos legen. Jeg har satt på pose med en gang han våkner i to dager nå, men det kommer ingenting før han leveres i barnehagen et par timer senere. Imorgen er siste dagen jeg kan få gjort det før juleferien og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til. Den skal helst ikke være mer enn to timer gammel, og jeg ringte legekontoret nå og spurte om jeg kunne ta den på ettermiddagen og oppbevare den i kjøleskap, men det virket ikke helt som det var en god idé.. Hva i alle dager skal jeg gjøre da? Kan jeg be barnehagen sjekke posen innimellom, heller det over i et urinprøveglass og ringe meg når det har kommet noe? Eller er det for mye å be om? Han må i barnehagen imorgen, har siste arbeidsdag før ferien og et viktig møte. :S
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Du kan da fint sette den i kjøleskap og la den stå der til du leverer den, det har ingenting å si for utslaget på testen så lenge den ikke står mer enn et døgn. Urinprøver som sendes laboratorier rundtom sendes jo i posten, og da står det ikke engang kaldt...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Okay, men vettu, da gjør jeg det. Tar en i ettermiddag, og prøver på nytt imorgen tidlig. Får vi det ikke til da, så leverer jeg den jeg tar idag. Blir veldig vanskelig å stikke innom barnehagen og hente den midt på dagen også, og så til legen.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Ja, gjør det. Hva skal hun testes for? Uvi? Så lenge de på legekontoret lar den stå til den er romtempereret skal det ikke være et problem å få et riktig resultat. En urinprøve tatt på ettermiddagen er tross alt bedre enn ingen urinprøve Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Det var de i barnehagen som hadde lagt merke til at han var litt rød ytterst på tissen og at det ofte luktet litt sterkt av bleiene hans. Så tenkte det var lurt å sjekke før en eventuell juleferie selv om jeg regner med at alt er fint. Han virker ikke plaget og har ikke feber eller noe. Han er en type som fort blir svett og klam, så kan være derfor det lukter litt ekstra, eller at han drikker litt lite. De virket ikke bekymra på legekontoret hvertfall, men greit å sjekke for sikkerhetsskyld før jul. Da prøver jeg i ettermiddag, og imorgen tidlig igjen, så sier jeg heller bare ifra hvis vi bare får det til ikveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå