*Zena* Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Er det sånn at alle flaskebarn bør få litt malt i erstatninga til tider? Isåfall hvor ofte og hvor mye? Hjelper malten mot hard mage, eller mot luft i magen?? *grønn*
Babyønske �� Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Malten hjelper mot hard mage. Jeg har gitt ved behov. Men de aller fleste gir vel forebyggende. Jeg har gitt ca 1 ts pr flaske, men så har min jente bare fått ca 2 flasker mme pr dag, da jeg har ammet i tillegg.
røderoser Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 jenta mi får kun mme. eg har litt malt på tuppen av ei teskje i hver flaske. Hun blir hard i magen viss ikke, og synst det hjelper godt. Vi prøvde med NAN i starten, men fikk veldig hard mage og måtte bruke mye mer malt enn det vi gjør nå. Nå bruker vi Hipp, og det er lite som skal til i flaska. Kan også prøve med malt på tutten, da smatter mi som hun skulle tru det kommer melk ut av tutten Noen får luft i magen av malt, da kan det kanskje hjelpe med miniform som du får kjøpt på apoteket. Spør der ang luft i magen. Malt kan gi luft i magen dersom du bruker for mye i hver flaske.
Matrosen og Meg:) Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Nå har ikke jeg et konkret svar på det du lurer på her, men hvordan mme bruker du? Jeg startet å gi mme på kvelden fra gutten var 1 mnd gammel, han fikk da NAN! dette gikk bra, siden det bare var en flaske om dagen. Men så skulle jeg øke det til de to siste måltidene før natten, og da stoppet hele magen hans opp, og bæsjet ikke på 5 dager. Jeg gikk da tilbake å gi en flaske på kvelden, og kjøpte et annet merke med mme, collett! Den første dagen bæsjet han plutselig 5 ganger, og så stabiliserte det seg etter noen dager. Han har siden fått collett, bæsjer 1-2ganger om dagen. Har ikke virket plaget med magen en enste gang etter vi byttet. Og jeg er ikke brukt så mye som en dråpe malt etter vi byttet. Men når vi brukte nan, så prøvde jeg å gi litt malt, ga ca en teskje i flaska han fikk på kvelden. og det fikk fart på sakene. jeg har lest at det beste er at systemet gjør jobben selv, og at dem ikke får hjelp til å bæsje, da dette kan føre til senere plager med det samme. Men det er noe jeg har lest, og stiller meg ikke helt bak det:) kanskje du kan prøve å bytte merke, det hjalp ihvertfall her:) Han får forresten kunn mme og grøt nå, og fortsatt ingen problemer med magen:)
mammasgull:) Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Du må bare se det an litt på hvordan ditt barn reagerer. Jenta mi fikk mme fra ca 3mnd, og hun har aldri fått malt. Har hatt daglig avføring hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå