Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #1 Skrevet 20. desember 2011 Jordbær? Kirskebær? Hva finnes av ferdig? Evt hva er lett å lage Takk
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Bringebær er vel vanlig. De finnes i ferdige kartonger. Som vaniljesaus og sjokoladepudding ol. i alle fall. Noen kjøper også frosne bær og rører bringebær. For meg kan de ha alt det for seg selv jeg tar riskremen bar =)
Himmel og hav Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Jeg lager enten sausen av god rød saft ( Hervik sin bringebær- eller kirsebærsaft), koker den opp med litt vann og jevner den med litt potetmelsjevning. Eller så lager jeg en bærsaus. Jeg koker opp frosne bær med litt vann og sukker, moser dem med stavmikseren, og om det skal være riktig fint, så siler jeg sausen. Av og til har jeg et par anisfrø i mens jeg koker. Begge dele er like enkelt :-) Det finnes ferdig saus å få kjøpt, men jeg synes den er veldig søt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Jeg liker best frosne jordbær som jeg knuser og tilsetter sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå