Gå til innhold

Ny tråd til slankerne =)


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Starter ny tråd idag, de blir så lange =P

 

Jeg syklet igår også, sykkelen sier godt og vell 200 kalorier og 30-40 min (nullstilte den ikke skikkelig så jeg måtte doble det jeg hadde syklet sist, så det blir ca-tall =/

 

Jeg håper det viser resultater på vekta at jeg har syklet litt, men det er kanskje for tidlig enda. Prøver og vente noen dager til jeg stiger på.

Hadde jo håpt 80 kilo til nyttår, men det er vel håpløst..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott ;)

 

Så flink du er å trene! Jeg trener jo ikke i det hele tatt, men tar det igjen etter jul ;) Jeg har vel egentlig mer enn nok med å prøve å holde meg sunn! (ikke spise sjokolade, hehe).

 

Idag har jeg spist 3 rugsprø knekkebrød med ost til frokost, MEN jeg får besøk idag og alle dager frem mot julaften! Såå dette blir vel årets mest usunne uke for min del ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare håpe det er nok til at vekten fortsetter nedover =P

Kjenner jeg gruer meg til all godteriet og kakene og dessertene en har når det er jul =/

Heldigvis er jeg klar over det og kan hente meg inn igjen etter jul - i motsetning til hva jeg hadde vett til og gjøre ifjor..

 

Jeg spiser nå 2 skiver med servelat og har pepsi max =D

Koser meg i sofaen siste dag alene i huset før 5.januar =O

Storesøster har siste dag på skolen idag og kommer hjem i 11 tiden, og lillebror har fått ferie i bhg etter imorgen. Blir masse kos, men skal bli godt og sende de avgårde igjen etter jul også =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nytt forum ;)

 

Fortsetter med god knekkebrød-ånd. Har begynt å spise mer regelmessig, kanskje det får opp forbrenningen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off dette var skikkelig kjipt!! =(

Jeg som så gjerne ville skrive et innlegg igår om at jeg hadde vært på vekta. Men adressen og alt var jo forandret uten at jeg visste det! Får håpe at vi venner oss til dette i lengden, for nå suuger det her hehe =/

 

I alle fall. Var på vekta igår morges. Jeg håper syklingen hjelper på slik at jeg fortsetter nedover og kan se resultater. Igår var jeg 80,5kg =D Noe som betyr at jeg har gått ned 19,7kg totalt!

Målet er litt nærmere og jeg er veldig motivert til og fortsette. Gruer meg enda til jul, kaker, dessert og god mat da hehe =)

 

Har akkurat syklet en runde nå siden jeg ikke fikk gjort det igår og da var jeg hos en venninne og fikk sen middag og is =O

Kjemper videre =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tråden ja...har leita meg ihjel siden det ble nye sider..

Holder hardt med sunn mat her,men skeia ut litt denne uka med julemiddag en dag (alt for mye) og litt pepperkaker og kakemenn.. men har trent hjemme hver dag :)

Drøyer vekta til lørdag.. er spent..

 

Har handlet til jul i dag- prøvde å være flink og handle sunt også,men litt godterier ble det jo ;)

 

Flink du er da moota :-) jeg har stor tro på at trening og mer bevegelse i hverdagen hjelper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet dagen med en sykkeltur på en god halv time. Syntes det var god innsats, men vi var i begravelsen til samboerens farfar, og der spiste jeg 2 smørbrød + litt ekstra pålegg som storesøster ikke ville ha (reker ol) og 2 bitte små (ja faktisk helt sant!) kakestykker. De minste en kan skjære av hehe =P Var skikkelig flink jo! Det var også middagen idag.

Men jeg tok en sykkeltur til når vi kom hjem og hadde lagt barna. Ikke en slik bånn gass, bli andpusten, men en rolig sykkeltur på samme antall kalorier. Slik at jeg slapp og dusje. Det er ikke bare bare og ta meg en kjapp dusj når jeg har en vond hånd.. hehe =)

Så nå sitter jeg her og ser på tv og håper kakene ikke gjorde for stort utslag på vekta og gruer meg litt og lurer på hvor masse jeg må sykle på juledagene =O hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

Er det for sent å melde seg på i slankegruppen dere har her eller?

Jeg har akkurat sittet med kalenderen og funnet ut at det er 20 uker til 17.mai, og jeg kunne tenke meg å ta av 12-15 kilo til det...

 

Fikk litt ekstra motivasjon av Puls i kveld og har printet ut 4-ukers programmet de har laget der og tenkte jeg skulle prøve følge det (med noen justeringer).

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7923392

 

Har tømt skapene for julesnop nå og blitt enig med mannen om at det bare skal handles snop til helga og at kveldskosen i hverdagen skal bestå av knekkebrød og frukt ;)

 

Jeg veide meg i dag tidlig og veide 80,6 kilo fordelt på 174 cm, tenkte jeg skulle veie meg hver fredag frem til 17.mai og se om jeg ikke kan klemme meg inn i en lekker liten sommerkjole i år..

 

Jeg spiser ikke så mye mat, og heller ikke så feil, men har et stoooort problem med småspising mellom måltidene og en stor svakhet for bakevarer og sjokolade. Nå må det strammes skikkelig inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tiden på året leter jeg alltid etter sånne tråder... m¨å innrømme at jeg bevisst unngikk dem før jul, men nå er jeg klar:) Så det er veldig fint hvis jeg får være med dere....

 

Vekt; 71,6 Målsetting: 62 kg før 1. juni...

 

som jeg var før jeg ble gravid igjen i fjor høst.. Har nå gått til innkjøp av en tredemølle, da jeg bor relativt langt fra treningssenter, og det frister ikke så veldig å trene ute i kulden på glatten.

Har startet treningen, men så måtte jeg spise julen ut av kjøleskapet, så det ble litt mer inn enn ut i dag også er jeg redd. Blir nok bedre når jeg innrømmer det til noen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er aktive enda! =)

Jeg som pleier å være skikkelig flink til å stå på og ikke skeie ut har jo virkelig fått en skev start i år. Ble 2 små boller og 1 liten ikea soft is igår til lunsj og 1 solskinnsbolle til lunsj idag. Har vært på farten og ikke vært flink og komme inn i rutinene igjen med å ta med niste. Jeg må skjerpe meg ellers kommer jeg aldri til å komme nedover =O

 

Jeg veide meg siste gang før jul på lille julaften tror jeg. Var da 80,5 kg. Total vektnedgang var 19,7 kg og jeg var på god vei. Nyttårsaften var jeg 81,4 kg. Spiste god mat nyttårsaften og 1.nyttårsdag og føler meg nå sååå feit. Som om jeg har gått opp minst 4-5 kg på de 2 dagene =O

Hjelper ikke med bolle både igår og idag heller =(

 

Har i alle fall syklet både mandag, tirsdag og idag =D

Det er positivt! Og ryddet litt og styrt og vært på farten! Har ikke blitt så masse sofa sitting som det pleier i alle fall.

 

Jeg har også bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg før 1.februar og målet er å være under 80 kg. Altså at jeg aldri mer skal se 80 tallet på vekta! Så om jeg eller når jeg (en eller annen gang blir det vel) veier under 80 kilo må jeg vel vente 1 mnd til med å veie meg for å være sikker på at jeg ikke bikker opp igjen hahaha =D

Og jeg gleder meg veldig til den dagen kommer, så forstår ikke at jeg ikke klarer å være flink heller =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gry1986

slenger meg med her, trenger inspirasjon/motivasjon.

var nesten nede i d jeg veide før jeg ble gravid i oktober...tror jeg d var. plutselig la jeg på meg 4-5 kilo og d la seg på magen :(

så nå regnes jeg som overvektig og jeg har fettet på den plassen d er farlig.... litt panisk...

målet mitt er ca 11 kg fra 75 til 64 mer hvis jeg kan....

prøver å spise sunnere og oftere og trene 5 dager i uken, har gått fint nå første uken etter nyttår ;) håper d fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt litt noen dager, men har funnet veien tilbake til motivasjonen og styrke :)

Jeg skal fremdeles ikke veie meg før 1.februar, men sjansen for et veldig godt resultat minker vel med tiden som jeg roter og glemmer hva jeg egentlig driver med :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles med :)

 

Veide meg ikke på fredag siden uken inneholdt litt mer sukker og snop enn jeg hadde planlagt, men jeg gjennomførte treningen!

 

Denne uken har jeg planlagt å fikse både trening og kosthold så blir det veiing til fredag. Håper jeg kommer under 80 kg, jeg Må under 80 kilo nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he jeg skal veie meg 1.februar og håper å være under 80 kg da, men begynner å tvile på at jeg klarer det :(

 

Det er langt igjen enda sånn sett, men jeg er liksom ikke såå flink hele tiden.

Jeg prøver å sykle noen ganger i uka og tenke litt over å være aktiv, men det blir alltid litt mer enn bare det jeg skal ha til mat..

Ja ja om 3 uker får jeg svaret :P

Når jeg endelig en gang kommer meg under 80 tallet skal jeg vente så lenge til neste gang jeg veier meg at jeg er helt sikker på at jeg aldri mer får se 80 tallet :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på!!!!:)

jeg gikk opp 12kg med den lille,og har vel knapt beveget meg fra vektmåleren! Som viste 93kg.

Så idag starter jeg på trening:)Så får jeg prøve å bli like flink som jeg en gang var:)før jeg ble gravid,trente jeg 6-7 ganger i uken og var stram og fin i kroppen..Nå hengeren den og er slapp..*lei seg*

MEN...hjelper ikke sitte hjemme og furte..man må jobbe for å nå sine mål!!!Så da starter jeg idag da:)

Barnefri har jeg,og treningskompis har jeg fått med meg!!:)

Om det er noen som har tips til sunn kost for single/enslige eller andre tips som gjør hverdagen lettere med kropp og sinn,så tar jeg imot!Send meg gjerne tips på priv også:)

 

Lykke til dere alle sammen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 31 kg siste svangerskap, og har gått ned 27 av de. Meeen, var ingen sylfide da jeg ble gravid, så målet mitt er å gå ned 10 kg til, da veier jeg 75 kg. Bør egentlig ned til 70, men det er det så mange år siden jeg har veid at jeg kan vanskelig forestille meg at det kommer til å skje.

 

Startet mitt nye og bedre liv 2. januar, og de endringene jeg har gjort er at jeg går til og fra jobb + har lagt om kostholdet (à la Grete Roede). Har gått ned 1,3 kg på 10 dager :-) Vet jeg burde trene mer, men av diverse grunner kommer jeg meg bare ikke avgårde til treningssenteret.

 

Lykke til til os alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ja jeg la på meg uanstendig masse i begge svangerskapene mine.

Når jeg ble gravid med storesøster var jeg ganske dryg og gikk ned litt i starten pga kvalme. Med lillebror var jeg nesten 10 kg mindre og spiste alt jeg kom over. Og jeg kom over masse :o

 

Jeg er nå mindre enn jeg har vært på all den tid, og jeg er enda feit så jeg tør nesten ikke tenke på hvor fæl jeg har sett ut.. :(

 

Jeg sykler hjemme (nesten) hver kveld foran tv når barna er i seng. Jeg synes det er god latmannstrening hehe :) Sitter bare på sykkelen og trør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja jeg kom også over mye da jeg var gravid :D

 

Jeg har faktisk trent i dag, jippi... Fikk en gratis prøvetime på et treningssenter hvor man også kan svømme, jeg skal melde meg inn der. Jeg har ikke svømt noe særlig i mitt liv, men jeg synes det er en herlig treningsmåte og gleder meg til å sette i gang!

 

Ellers har jeg ikke spist snop i helga, fristet faktisk ikke, selv om det er "lov" på lørdager. Klapp på skuldra :-)

 

Moro med oppfølgingskommentarer og at vi er flere på slankebølgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petite fleur: du har pm :)

 

Jeg svømte før. 4-5 ganger i uka, og det var god trening. Men etter at vi flyttet blir det bare med sykkelen. Sykler nesten hver dag. Akkurat nå er jeg sykemeldt (skal snart tilbake i jobb redusert), og sykler noen dager på morgenen og noen dager på kvelden. Noen dager begge deler også. Håper det gir resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Slenger meg på her jeg også :) Ikke for at jeg trenger å gå ned i vekt, men fordi jeg gjerne vil hjelpe så mange som mulig til å greie det :) Her er noen råd til dere alle: Det du trenger er å skape balanse i henhold til blodsukkernivå og insulin. Dette kan gjøres med noen enkle grep og handler absolutt ikke om noen form for diet eller kur, lavkarbo eller høykarbo. Du skal gjennskape din kropp´s naturlige balanse og gi den mulighet og lov til å jobbe normalt og lett slik nettopp DIN kropp er skapt for å gjøre. Gjør du dette så vil du garantert oppnå ditt mål på en sunn og frisk måte og mye raskere enn du har forventet. å det beste av alt, DU VIL FORBLI DER :) På denne måten unngår du jojo effekt som så mange sliter med. Jeg snakker av erfaring og baserer alt på fakta med dette :) Vil noen av dere vite mer om dette så kan dere kontakte meg på mail:

[email protected]

Jeg vil gjerne dele min erfaring med dere alle og det koster ingenting å få gode råd hos meg :) Jeg mener dette er av privat karakter og derfor gir jeg informasjon pr mail i stedet for å skrive for mye på forum. Velkommen til å kontakte meg for ytterligere informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...