Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg kjøpte fersk ribbe på onsdag og la den i kjøleskapet. Tenkte at den holder seg jo en stund. Har gnidd den inn med salt og pepper i dag, og tenkte at jeg skulle steke den på torsdag. Men så melder tvilen seg...holder den seg egentlig så lenge? Matprat.no sier at den muligens holder seg i en uke, men er det noen som har erfaring med å ha den så lenge i kjøleskapet? Frister litt å bare hive hele ribba og kjøpe en ny i morgen, for er det noe jeg har hetta for, så er det å servere dårlig mat!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Skal du spise den på torsdag? hvis du skal ha den til julaften, hvorfor steke den torsdag?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Du kan vel steke den uansett om du kjøper ny eller ikke? Så kan du ha den som pålegg eventuellt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 har du latt den ligge i kjøleskap siden onsdag? da tror jeg at jeg ville lukta på den, for den tror jeg er blitt dårlig. de sier at kjøtt holder seg max 4-5 dager i kjøleskap.....hvorfor ikke legge i frysa med en gang?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Ja,vi skal spise den på torsdag. Åssen det? Vet du om den holder seg til da eller ikke? HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Jeg kan jo ikke fryse den nå, for den bruker jo to døgn på å tine i kjøleskapet. Den luktet greit, og det var ikke noe fuktighet i pakka, men det er jo enda litt tid til torsdag. Tror kanskje jeg kaster den jeg... HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Jeg ville forandret planer og spist den i morgen. Blir liten vits i å fryse den nå, må likevel begynne tiningen i kjøleskap i morgen om den skal spises torsdag. Evt kan du steke den i morgen og varme den opp igjen torsdag tror jeg, spiser ikke svineribbe. Men med annet kjøtt er det null problem med oppvarming i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Huff for et vannvittig sløseri. Stek nå ribba og bruk den som pålegg.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Ja, kanskje det! Takk for hjelpa! HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Om den er dårlig, så blir den jo ikke god hverken som middag eller pålegg...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Den lukter jo greit nå, så da er det bare å varmebehandle den, så kan man trygt spise den i enda noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå