Gå til innhold

Ribbespørsmål...er så i tvil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte fersk ribbe på onsdag og la den i kjøleskapet. Tenkte at den holder seg jo en stund. Har gnidd den inn med salt og pepper i dag, og tenkte at jeg skulle steke den på torsdag. Men så melder tvilen seg...holder den seg egentlig så lenge?

Matprat.no sier at den muligens holder seg i en uke, men er det noen som har erfaring med å ha den så lenge i kjøleskapet? Frister litt å bare hive hele ribba og kjøpe en ny i morgen, for er det noe jeg har hetta for, så er det å servere dårlig mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du spise den på torsdag? hvis du skal ha den til julaften, hvorfor steke den torsdag?

Skrevet

Du kan vel steke den uansett om du kjøper ny eller ikke? Så kan du ha den som pålegg eventuellt

Skrevet

har du latt den ligge i kjøleskap siden onsdag? da tror jeg at jeg ville lukta på den, for den tror jeg er blitt dårlig.

de sier at kjøtt holder seg max 4-5 dager i kjøleskap.....hvorfor ikke legge i frysa med en gang?

Skrevet

Ja,vi skal spise den på torsdag. Åssen det? Vet du om den holder seg til da eller ikke?

HI

Skrevet

Jeg kan jo ikke fryse den nå, for den bruker jo to døgn på å tine i kjøleskapet. Den luktet greit, og det var ikke noe fuktighet i pakka, men det er jo enda litt tid til torsdag. Tror kanskje jeg kaster den jeg...

HI

Skrevet

Jeg ville forandret planer og spist den i morgen. Blir liten vits i å fryse den nå, må likevel begynne tiningen i kjøleskap i morgen om den skal spises torsdag.

Evt kan du steke den i morgen og varme den opp igjen torsdag tror jeg, spiser ikke svineribbe. Men med annet kjøtt er det null problem med oppvarming i ettertid.

Skrevet

Huff for et vannvittig sløseri. Stek nå ribba og bruk den som pålegg.

Skrevet

Ja, kanskje det! Takk for hjelpa!

HI

Skrevet

Om den er dårlig, så blir den jo ikke god hverken som middag eller pålegg...

Skrevet

Den lukter jo greit nå, så da er det bare å varmebehandle den, så kan man trygt spise den i enda noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...