Gå til innhold

Fagprøve..noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått læretiden min som kontorlærling, men har ikke tatt fagprøven da jeg måtte vente 2-3 mnd før jeg kunne ta prøven pga opplæringskontoret ikke hadde tid før da..syns det hørtes merkelig ut, men sånn ble det. Jeg var kontorlærling på et byggeprosjekt hvor bygget ble ferdistilt da jeg var ferdig med læretiden så jeg måtte videre i jobb.(kunne få videre jobb i der jeg var lærling, men da måtte jeg belage meg på reising og det kan jg ikke med mann og barn. Det hadde jeg aldri øsnket) Jeg har nå ass.butikksjef-stilling hvor jeg har vært i 2 år. Men jeg kunne veldig gjerne fullføre fagprøven min. Hvordan blir det nå 2 år etter? Går det ann å bare melde seg opp til prøven? Kan prøven tas på opplæringskontoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt skolen der du tok utdanning. Bruk gjerne e-post, for skolene er fantastiske på å gi ullene svar og siden benekte det ene og det andre. Greit å ta kommunikasjonen skriftlig, så unngår man misforståelser. Du vil sikkert få beskjed om å kontakte fylket. Ta det videre derfra...

Skrevet

Ring opplæringskontoret. Det er de som har ansvaret for fagprøvene. Skolene har ikke noe med deg å gjøre etter at du er ferdig med utdannelsen.

Svigersønnen og sønnen min har tatt fagprøvene sine denne høsten, og det var opplæringskontoret som satte dato og administrerte begge prøvene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...