Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 .....at de er frekke i kjeften?? Er det liksom et typisk tegn som går igjen?? Har ikke for gode kunnskaper om ad/hd, men jobber for tiden en del som vikar...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Lurer fordi jeg tenker litt på at det har med oppdragelsen å gjøre, mer enn resultat av ad/hd liksom... H¤n sier stygge ting som andre ikke sier
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Jeg var aldri frekk. Snakket noen ganger før jeg tenkte, ja, men aldri frekk:) Urolig til de tusen, JA:-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Nei, men mangel på oppdragelse er tydligvis ett ikke tema om dagen. Jobbet på Sfo selv, og aldri blitt kalt så mye stygt jeg!! og ironien er at jeg har AD/HD og var en super drittunge. Men vi hadde da respekt for de voksne og fikk vi kjeft så sto vi med "lua i hånden". Og jeg er bare 29 så er ikke så gammel
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Mange ADHD barn kan oppfattes som frekke siden de ofte mangler impulskontroll og sier det de mener der og da.For de med emosjonelle vanske i tillegg er stygg språkbruk ikke uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Barn med AD/HD er like forskjellige som andre barn. Noen er høflige, noen uhøflige, noen er skolens flinkeste elev mens andre må få spesialundervisning, noen har adferdsproblemer mens andre ikke har det, noen fungerer supert sosialt mens andre blir outsidere.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Har en nevø med adhd, har er ikke frekk, men han eier ikke imulskontroll og sliter veldig med sinnemestring. Han får de reneste raserianfall og da har han ingen kontroll over hva han sier tror jeg.. Men i vanlige situasjoner er han en høflig og snill gutt, sliter med konsentrasjonen men er ikke på noen måte frekk.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 HI Er klar over at de ikke går an å si at "sånn er de".. Er et evnerikt barn, men når det blir "Faens dritt, jeg skal drepe deg, du er feit, du er feit" og ditt inntrykk er at de (har søsken) ikke får for mye tilsnakk hjemme... Bla annet pga språkbruk!! Det er da jeg tenker at språkbrukener mer pga dårlig oppdragelse enn av ad/hd n liksom.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Hva spiller det for rolleegentlig? Et diagnosebarn har en IOP og en pln for hvordan man skal håndtere vanskelige situasjoner. Forhold deg til det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Unskyld meg HI, men du er da virkelig uvitende til å være en voksen person! Det blir jo som å si: " er alle med blondt hår mindre smarte?" ! Har selv en 5åring med ADHD som aldri har sagt noe slemt til noen eller har vært frekk i kjeften. Barnet er den som alltid gir komplimanger til andre og virkelig bare er god og snill. Blir like forbauset hver gang voksne mennesker dømmer ADHD barn som om de er en rase der alle slår, sparker, banner og klatrer vilt i trærne!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Kjære vene, jeg dømmer da ingen.. Jeg spør om om det er noe som er oftere hos ad/hd barn... Den jeg omgås kan til tider være så inn i hampen irriterende pga språkbruken at jeg vet ikke...Om det er noe som er "typisk" for dem, så er det jo formildende , lettere å godta. Har forøvrig ikke sagt at han er vill som et udyr, var språkbruk det var snakk om... Og siden jeg spør, så er det jo av uvitenhet... Men i akkurat dette tilfellet, så tror jeg språkbruken kunne vært den samme UTEN diagnose, fordi foreldrene lar barnet gjøre mye som det vil/får bestemme... Får lite "tilsnakk!" Hvorfor skulle jeg vært "utlært" om denne diagnosen, om jeg ikke har hatt "bruk for det" før... Jeg leser heller ikke sportssidene i avisene, for det er ikke mitt intressefelt... Skulle jeg få et barn som hevdere seg innen feks fotball, så vil jeg nok begynne å lese de sidene.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Hvilken rolle spiller det?? Er vel greit å vite typiske trekk om diagnoser?? Som litt mer tilfeldig vikar, får en jo ikke akkurat tilgang på alle planer etc som måtte finnes iallefall ikke til å begynne med!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes du som vikar skal roe ned tolkingen din av dette barnet. Forhold deg til tiltakene som er igangsatt, vær profesjonell! Ikke la deg provosere. Dette er på småskolen. Husk at de er små enda.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Poenget mitt er vel at man ikke skal dømme alle under en kam, og muligens jeg er litt hårsår når det gjelder dette temaet, men har møtt endel mennesker som ikke helt forstår at barnet vårt kan ha AHDH siden barnet ikke er frekk, spydig og løper som en gal hest..ja, for mange tror at alle ADHD barn er slik. Hilsen meg over.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Ja, hvilken rolle spiller det? Vil du forholde deg annerledes til dette barnet om det er et trekk for diagnosen? Hvis svaret er ja er du ikke skikket til å jobbe med utfordrende barn.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 Av og til blir ikke adhd barn oppdratt fordi de har jo en diagnose stakkars små. Noe som igjen gjør sykdommen mye værre og gjør at man blir stemplet som drittunge med en gang man får en sånn diagnose. Dette vet jeg fordi jeg jobber med ADHD både voksne og barn, og har det selv. Mange bare slipper alle tøyler og lar skolen prøve å oppdra barnet. Desverre
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #18 Skrevet 19. desember 2011 Oftest er det "bare" mangel på oppdragelse, dessverre..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Mange? Hvor i landet jobber du? I en liten innavls bygd med lite utdannete mennesker?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 vet ikke med småbarn, men jeg kjenner ei saom "bare" dater menn med ADHD. Den ene var så hyggelig og velartikulert at en ikke skulle tro det feilte ham noen ting. En annen er så frekk og stygg i munn at jeg knapt orker å være sammen med ham... Tror det har mye med deres egen selvtillit og oppdragelse å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #22 Skrevet 19. desember 2011 Nei, en av de større byene her i landet. Sa og mange, ikke alle.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #23 Skrevet 19. desember 2011 hi Kommer nok ikke til å oppføre meg annerledes overfor barnet, men det er lettere å godta/ glemme / ikke bli irritert (INNVENDIG!!!) om det er noe barnet IKKE KAN NOE for! Om jeg er skikket til å jobbe med utfordrende barn, tja..har nå vært borti noen, og fått greie tilbakemeldinger!! (DOG ikke ad/hd!!) Om det er mangel på oppdragelse så er det jo foreldrene som må "lastes" for det... .Leste en fb status der et barn hadde sagt at "julen er ikke bare å få, men å gi også ".. og forelder takket "dyktige lærere" for at barnet hadde lært det på skolen!! Da er det jo skolen som har lært barnet det, og ikke foreldrene?? Er nok mange foreldre som "gleder seg til at skolen skal få skikk på barna!""
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #24 Skrevet 20. desember 2011 Det burde ikke være lettere for deg å akseptere oppførselen til barnet på grunn aav årsaken- Du skal heller ikke laste foreldrene for noentingsom helst. For deg spiller det INGEN rolle om foreldrene er ansvarlige eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #25 Skrevet 20. desember 2011 Jeg siterte deg på mange. Hva definerer du som mange? Det erlitt interessant,1 av 10? 6 av 10? Osloog Akershus stemmer ikke påstandene dine på-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå