Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg kommer ikke til å gjøre det...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Jeg var ekstremt nysgjerrig førstegangsfødende med litt for mye tid Derfor tok jeg det, men vet om flere som ikke gidder
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tok ikke 3d ul. Så ikke vitsen, men er jo sikkert litt gøy å ha bilder og videoer da..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Helt frivillig!. Men veldig mange gjør det tror jeg. Jeg gjorde det jeg også. Syntes det var så utrolig koselig å få sett den lille en gang til. Jeg var så spent og ventet utålmodig på å møte nurket. Følte at alt ble mer virkelig, at vi ble litt kjent med den lille der inne og at det kortet ned ventetiden. På 3d kan man jo se ansiktet godt og det var veldig spennende å se ansiktsuttrykkene hennes og bevegelsene.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tok det for å glede moren min. Hun synes det var så spennende. Hvis det ikke var for henne, så hadde jeg ikke tatt det. Blir fulgt opp tett fra sykehuset med jevnlig ul, så får vite det jeg har behov for der
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har tatt det i begge svangerskap. Syns det var en kjekk og spesiell opplevelse. Tidlig ul derimot, har jeg aldri følt behov for.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Nope. Betale 1000 kr for å se et nurk i 3D var ikke akkurat det jeg ville bruke pengene mine på. NOE må man jo overraskes med=) Har holdt med de andre 5-6 UL jeg har tatt til nå (komplikasjoner..)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Nei, ikke med førstemann og ikke nå u dette svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Nei, verken med førstemann eller foreløpig nå.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Nop, å bruke 1500 kr på noe som man ikke trenger er tull. Og noen spenninger må det jo være når babyen kommer ut. Hvordan den ser ut osv..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Nei, jeg stoler på at de undersøkelsene man får i den ordinære fødselsomsorgen er tilstrekkelig. Jeg ser ikke på ultralyd som et leketøy, og synes det er betenkelig at antallet venstrehendte øker når ultralydbruken øker. Ikke at jeg har noe imot venstrehendte altså, men det viser jo at ultralyden påvirker barnet. Tror nok ultralyd er mer til nytte enn skade, men vil ikke bruke det mer enn jordmor og lege vurderer som nødvendig. Ultralyd har heller ikke vært brukt så lenge at de har kunnet følge mennesker som har blitt utsatt for ultralyd i fosterlivet over et helt liv. Bedre føre var, sier jeg. Dessuten, helseundersøkelser til de som trenger det framfor de som kjeder seg...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Ja! jeg betalte 800 kr og det var kjempegøy. Fikk så fine bilder og film.Han tok seg god tid og vi fikk se lenge på nurket.Morsomme minner og ha i dag synes nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 De private klinikkene har mye nyere og bedre utstyr enn de har på feks ullevål sykehus.Så å ta 2d eller 3d UL privat er ikke så dumt. Jeg hadde tidlig ul også. Kommer til å gjøre alt dette igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Tok det på Gjøvik i 2009 og snakk om bortasta tusen kroner!!! Man SER joikke babyen i 3D (hvertfall ikk der), bare sånn grå smørje som på vanlig UL. Skjønte ikke en dritt. I tillegg var både morkake og navlestreng i veien så vi fikk ikke eteneste bra bilde. Gidde ikke denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå