Gå til innhold

Et litt pinlig spm om ansiennitet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå jobber jeg som assistent (kommunalt ansatt) med ti års ansiennitet. Hvis jeg utdanner meg, begynner jeg da på 0 år i den nye stillingen? Eller gjelder ansienniteten jeg allerede har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men overføres den om HI utdanner seg innen noe helt annet enn det hun nå jobber som?

Skrevet

Ok, bra. Ellers hadde jeg plutselig fått mindre i lønn enn nå etter endt stuider. Takk for svar!

Skrevet

Kommer helt ann på hva den nye arbeidsplassen din regner med og ikke.

Jeg har jobbet siden jeg var 15 år gammel (vet det ikke teller før 18) er nå 27 og når jeg for 3 år siden begynte på legekontor fikk jeg 2 år, for barna. Det andre telte ikke. Så begynte jeg i ny jobb i år, og fikk ansiennitet fra 2004, altså 7 år.

Skrevet

Spørs hva du utdanner deg til. I min kommune får fagarbeidere ansennitet for å ha passet hunden til naboen omtrent, de med utdanning får fra de er ferdige med utdanningen.

Skrevet

HI her. Ja, det er min erfaring. Helt ærlig skjønner jeg ikke selv hvordan de har klart å få det til ti år på meg nå, allerede!

Men akkurat de årene man har jobbet for kommunen burde vel regnes med selv etter endt utdannelse..?

Skrevet

Skriver litt mer. Altså, hvis jeg jobber i hjemmesykepleien deltid, og utdanner meg til sykepleier deltid. Da må vel hvertfall de årene jeg har jobbet der regnes med? Og evnt de årene jeg jobbet i samme kommune som hjemmehjelp?

Skrevet

Hør med personalavdeligen i kommunen, regelverket blir praktisert ulikt selv om det er den samme tariffavtalen som ligger til grunn i hele KS-området.

Skrevet

Kommer helt an på hva kommunen har lyst til å gi deg.

Selv har jeg fått en mellomting, jeg har fått ansennitet for årene jeg jobbet og studerte samtidig, men ikke for årene før jeg begynte utdanning.

Sykepleier i kommune

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...