Marthe&AliceEmilie Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 I dag når jeg skulle se inn i buret til vårt lille dverghamster var det lenger ikke i live Vi har bare hatt det i 2mnd og skjønner ikke hvorfor den døde, var i fin form i går. Jeg knytter meg lett til ting å ble veldig lei meg. Jeg og samboer ble ening om at vi kunne kjøpe et nytt dverghamster hvis datteren vår ville det. Så de dro på dyrebutikken etter jobb og bhg. Og hva kommer de hjem med??? jo en ørkenrotte. Føler ikke vi har egnet utstyr for å ha et slikt dyr.. Jeg ga streng beskjed om at jeg ikke ønsket noe annet dyr enn et som vi hadd. Så nå er jeg både lei meg for å ha mistet et kjeledyr å sint for å ha fått et nytt jeg IKKE hadde lyst på.. Sikkert mange som mener jeg syter å er urimelig nå, men jeg måtte bare få blåst det ut...
Gjest cunning stunts Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Du knytter deg lett til ting - etter eget utsagn. En liten pelsball er like bra som en annen. JA, du syter og er urimelig.
mandel i grøten Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Jeg er helt enig, og det tror jeg de fleste andre vil være, også, inkludert din egen mann og barn. Du syter!
Marthe&AliceEmilie Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2011 Vet godt at jeg syter, men mener faktisk at man kan ikke bare kjøpe dyr uten egnet utstyr. (dyr er faktisk et liv ikke en leke) Kan ikke ha en ørkenrotte i et dverghamsterbur, Alt for lite. + at de skal være helst 2 stk sammen. Og seff blir jen sint når vi er enige om å kjøpe et nytt dverghamster og kommer hjem med ørkenrotte. Og samboer er faktisk enig i at kjøpet var domt da han ikke hadde lest seg opp på hva som er best for en ørkenrotte. Tror nok egentlig det hele grunner i at jeg savner den lille pelsballen min.
Fiemamma Skrevet 21. desember 2011 #5 Skrevet 21. desember 2011 Du syter IKKE! Det er vesentlig forskjell på et dverghamster og en ørkenrotte! Det første og viktigste man skal tenke på når man anskaffer et dyr, er hva man har tid og kapasitet til, og hvilke behov dyret har. Man skal derfor velge kjæledyr etter livstil og hvilket dyr man har mulighet til å holde ut ifra hvordan hverdagen til eieren er. En ørkenrotte er ikke enkel å få håndtam for de er ikke spesielt kosete, skal man kunne holde den må det trenes ofte og hver dag, ellers får barnet deres et dyr hun bare kan titte på. De har også et annet aktivitetsnivå enn et hamster. Bra at samboeren din erkjenner at kjøpet var dumt. Enkelte her tror tydligvis det bare er å stikke på dyrebutikken og kjøpe det første og beste. Får håpe de ikke har dyr selv med slike likegyldige holdninger.
Gjest sug lut Skrevet 21. desember 2011 #6 Skrevet 21. desember 2011 Rull inn, LilleFie. Du er ikke på skravle nå, snusfornuftige liksomvoksne betraktninger funker ikke her.
Liv & Røre Skrevet 21. desember 2011 #7 Skrevet 21. desember 2011 En pelsdott er like bra som en annen pelsdott!
Gjest amandine Skrevet 21. desember 2011 #8 Skrevet 21. desember 2011 Kanskje mannen hadde lyst på ørkenrotte? Har ikke falt deg inn at han ikke kunne fordra hamsteren?...
Marthe&AliceEmilie Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2011 Hehe, har vent meg til tanken nå, men blir nok et dverghamster til etterhvert. Tror nok ikke at sambo hatet dverghamsteren, han som kjøpte den å Men var nok litt spessielt, dverghamstern kjøpte vi av en kompis av oss som døde for ikke lenge siden. så følte jeg hadde noe som binnet meg med ham Er nok dessverre bare slik at min sambo er EKSTREMT spontan og jeg motsatt Måtte bare syte litt her om dagen, blåse ut litt
Gjest cunning stunts Skrevet 22. desember 2011 #10 Skrevet 22. desember 2011 Jøss, fikk du ikke inn flere smileys?
Marthe&AliceEmilie Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 23. desember 2011 næi, dessverre! Elsker smilys, synes de kan for telle litt om det som står skrevet er ment som en spøk osv, ;) Liker du det ikke synd for deg
Gjest amandine Skrevet 30. desember 2011 #13 Skrevet 30. desember 2011 Å nei,ikke katt!!! Skjelve skjelve!
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2011 #14 Skrevet 30. desember 2011 Jeg vil ha katt. Du mener, katt vil ha deg?
Gjest amandine Skrevet 30. desember 2011 #15 Skrevet 30. desember 2011 Type: Katt ser på meg med ONDE øyne og jeg får frysninger. Fy pyton de er gufne!
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2011 #16 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes de er greie nok når andre har dem og de vil kose med meg, men jeg kunne aldri hatt katt selv. Vil ikke ha noen som koser bare for å stille egne behov.
Gjest amandine Skrevet 30. desember 2011 #17 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes de er greie nok når andre har dem og de vil kose med meg, men jeg kunne aldri hatt katt selv. Vil ikke ha noen som koser bare for å stille egne behov. Nei fy fader,. Mannfolk-katt må jo være den ultimate ondskapens akse.
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2011 #18 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes de er greie nok når andre har dem og de vil kose med meg, men jeg kunne aldri hatt katt selv. Vil ikke ha noen som koser bare for å stille egne behov. Nei fy fader,. Mannfolk-katt må jo være den ultimate ondskapens akse. Mannfolk-katt som ikke får viljen sin - uæh!
Patetica fåkksi Skrevet 30. desember 2011 #19 Skrevet 30. desember 2011 Har du sett det videoklippet med den bjeffende katten som blir busted? En sånn katt vil jeg ha.
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2011 #20 Skrevet 30. desember 2011 Nei? Bare den bjeffende katten på Barbie - Prinsessen og Fattigjenta (og det sier det meste om mitt fokus om dagen...)
Patetica fåkksi Skrevet 30. desember 2011 #21 Skrevet 30. desember 2011 Det er nesten så man hører han si "å faen..."
Gjest sug lut Skrevet 30. desember 2011 #22 Skrevet 30. desember 2011 Kostelig! Så bøsta! Ute av skapet noe så grundig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå