Gå til innhold

Vasker dere huset hver uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei vennninne som vasker huset hver eneste uke, hele huset, oppe og nede. Jeg forstår ikke at det kan være behov for å vaske så ofte når begge er i full jobb, ungene går på skolen og er på diverse aktiviteter på fritiden. De er jo knapt hjemme i løpet av uka, hvor skittent kan det bli liksom? Hun tror jeg vasker huset hver uke jeg også, men det gjør jeg langt i fra. Ser like rent og fint ut her som hos henne.

Så, hvor ofte vasker dere? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig husvask blir det nok ikke oftere enn en gang i måneden.

Men vi støvsuger flere ganger i uka, og drar over der det trengs når det trengs. ;-D

Skrevet

rengjøring over hele huset er vell kansje 4 ganger i året.

mens jeg vasker overflater, gulv, kjøkken, vinduskarmer. hver uke.

har 3 katter og to barn. så er alltid noe og vaske. men fins grenser for hvor ofte.

Skrevet

Nei. Svinser over med støvsuger max en gang i uken, og prøver å vaske do en gang i uken. Resten av badet blir vel tatt annenhver uke. Gulvene omtrent like sjelden. Dette er i stue/kjøkken/gang. Soverommene blir dessverre tatt alt for sjelden. Kanskje 1 gang i mnd? (Æsj, føler meg litt sjuskete nå må jeg innrømme...)

Skrevet

Her er vi akkurat som 20:43. Har kun en baby, ingen husdyr og en mann med kontorjobb (dvs som ikke tramper inn i huset iført olje eller møkk fra topp til tå), så det ser greit ut. Vasker fogså før vi får besøk.. Litt late ja, men det er mannen i huset som skal ta seg av husvasken da jeg allerede bruker over en time hver dag på oppvask, klesvask og rydding, men det gjør han så klart aldri...

Skrevet

Prøver på det, ja.

Ungene har hele 2.etasje for seg selv, med unntak av en liten plass hvor vi tørker klær. Der blir det veldig støvete nettopp pga klærne, og unger som spinner rundt. Har 2 katter også, så føler at vi i det minste må støvsuge 2.etasje hver uke. vasker det ikke like ofte, kanskje 2-3 hver uke.

Nede vasker vi hver uke. Kjøkkengulvet litt oftere, det blir jo ofte litt søl når unger skal hjelpe til.

Doen vasker jeg hver dag, altså selve toalettet. Rydder og vasker overflate ca 2.hver dag. Kjøkkenet ryddes og vaskes hver kveld som regel.

Skrevet

Jeg vasker huset en gang i uka :) Men jeg er hjemmeværende med 3 barn, så huset blir jo brukt ;)

Men å svinse over huset en gang i uka med støvsugeren, hørtes lite ut. Jeg gjør det minst 1 gang om dagen.

Skrevet

nei, det gjør jeg ikke. Samme som 20.43 her også:)

Skrevet

Nei. Jeg støvsuger eller tørrmopper hele huset hver uke. Tørrmopper og støvsuger ev. feier litt på kjøkken, stue etter behov.

Vasker vask og do 2-3 ganger i uka oppe og nede.

Badekar og dusj blir vel vasket sånn ca 1-2 ganger i mnd.

Vasker gulver og vinduer litt for sjelden og tørker støv ca 1 gang i mnd.

Rydder og tar over kjøkken etter behov. Som regel hver dag eller annen hver dag om vi ikke er hjemme en dag.

Samboeren er ikke så flink til husarbeid, kan støvsuge og aller nødigst vaske. Irriterer meg faktisk lite.

Skrevet

Så godt å se at det er flere som tenker likt som meg :) Her er det kun jeg og samboer som bor, og vi er jo nesten aldri hjemme, og når vi først er hjemme ligger jeg slengt på sofaen mens han sitter å trykker på pc'n :P

Prøver jo å vaske hver uke, men må innrømme at etter å komme hjem fra jobb på en fredags ettermiddag så frister sofaen mer enn støvtua og moppen :P Prøver å gjøre noe forskjellig hver dag, så slipper jeg at alt blir gjort på samme dag! Godt med alt som er unnagjort :P

Skrevet

Vi vasker huset hver fredag,men vi gjør det sammen og deler mellom rommene.

Slapper bedre av i helgene når det er nyvasket.

Vi støvsuger, vasker gulv, vasker overflater også oppå hyller og lignende, vasker kjøkken og bad grundig, skifter sengtøy og tar et skippertak i klesvasken.

Dermed slipper vi klesvask og alt annet resten av uken.

Tørker bare med en tørrmopp annenhver kveld siden småen spiser alt på gulvet.

I tillegg har vi innredet etter hvordan vi roter, og nå i denne leiligheten har vi ingen rot og skrot liggende. Alt har sin plass, og alle matter og lignende som samler skit og støv er erstattet med en pen parkett i stedet

Rundvask tar vi etter behov.

Skrevet

Selvsagt vasker vi hver uke! Noe annet er jo litt ekkelt i mine øyne. Vi har ikke små barn lenger, men jammen blir det støv fordet!

Hvordan det går å støvsuge en gang i uka, og vaske gulv kanskje 2-3 ganger i mnd skjønner jeg ikke helt - hybelkaninene må vel storkose seg i sånne hjem?

Sånn kunne ikke jeg levd:)

Skrevet

Vi vasker huset en gang i uken ja. Det vil si vi tørker støv på alle overflater og vinduskarmer, støvsuger, vasker gulvet og vasker både bad og kjøkken grundig. Ellers støvsuger vi vel 1-2 ganger i uken utenom dette, eventuelt mer vist det er behov for det. Har 2 barn og en Chihuahua. Vi bytter på sengen med 1-2 ukers mellomrom alt ettersom hva som passer.

Skrevet

Jeg vasker når det er skittent, støvsuger når det er støvete og vasker klær når kurven er full. Oppvaskmaskinen blir satt på når den er full. Har ikke noe fast intervall...

Skrevet

Vasker huset hver uke ja. Syns absolutt at det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...