Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Pålegg: laks egg skinkestek roastbiff agurk paprika ost reker løk sild i tomat div.salater i kremkonsistens sylte
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Må ha fåreribbe med tilbehør til middag julaften. Ellers er det godt med en lutefisk- eller kveitemiddag og en laksemiddag i løpet av julen. Ellers spørs det hva som blir servert der vi er på besøk, det hender det står svineribbe på menyen hos andre. Personlig synes ikke det gjør noe om jeg slipper det. Av desserter er jeg vant med fruksalat av hermetisk og fersk frukt i blanding på julaften, fromasj av en eller annen sort på 1. juledag og rester av de to dessertene 2. dag. Bortsett fra gräddost, brunost og spekemat er det lite pålegg jeg MÅ ha. Men det er godt med gjærbakst i jula...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Her er handlelista mi. Sansynsligvis ikke helt rett siden jeg allerede har kjøpt inn noe. Står forresten delvis på dialekt siden jeg bare har kopiert fra egen handleliste på maskina. Handleliste - Kjøttmat: o Ribbe o Kalkun o Juleskinke o Sossiser o Røkelaks o Sylterull o Lammelår o Roastbeef o Lammerull o Medisterpølse o Medisterkake o Pinnekjøtt - Frukt og grønt: o Agurk o Tomat o Clementina o Epla o Purreløk o Mandelpotet o Salatpotet o Kålrot - Hermetikk o Mandarina o Mais o Bogskinke o soltørket tomat - Melkeprodukter/ferskmat: o Rømme o Majones o Gräddost o Egg o Melk o Fløte (4-6 pk) - Snop: o Sjokolade o Brus o Marsipan o (her lager jeg det meste selv, så kjøper bare ren sjokolade, nougat, føte, delfiafett osv og lager konfekt) - Bakeartikler: o Mel o Mandla o Gjær o Solsikkefrø o Kokesjokolade o Kransekakemasse o Delfiafett o Sukker o Pepperkakedeig - Diverse: o Kaffe o Tyttebær
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Edamer ost Røkt laks Sur sild Ansjos Ribberull Sylte Lammerull Fenalår Julepostei
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 mmm,. så mye godt da blei handelista lang gitt.. hehe.. skal ta innkjøpene i morra tenkte jeg.. juleaften skal vi jo bort, Heldigvis, med 2,5 uke til termin er det godt å bli litt vartet opp, men måå jo ha masse god mat hjemme forde, godt med litt gode lunsjer og sånn HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå