j81 Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Har en gutt på 8.5 som er storts ett snill og grei. Men nå har han sluttet på SFO, og da har det blitt en del data etter skolen, før jeg kommer hjem. Og jeg oppdaget skytespill en dag. Han har aldri vært spesielt overbegeistret for lille søstra si, det er vel søskenkjærlighet det kalles....Men i det siste har han blitt skikkelig ufin mot henne, han prøver seg mot meg, og har også vært ufin i munnen moit bestemora. Så jeg ga han klar beskjed, det blir ingen data verken denne uka eller neste uke. Og det er kun lov å se på NRK SUPER og vanlige kanaler....ike Disney XD og de bråke-kanalene der. Er det for strengt? Jeg holder jo ¨på å bli sprø av å bli svart oppi trynet av sorten, "det bryr meg ikke, samme det...osv" Jeg kunne seff sagt max en time om dagen, men fullstendig forbud tror jeger lettere å overholde...
lavendelblomst Skrevet 20. desember 2011 #2 Skrevet 20. desember 2011 Synes det høres greit ut. Jeg ville nok ha gjort det samme.
lille sprelle Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Regner med at han har fått en advarsel med opplysninger om konsekvensene før du igangsatte straffen? Det fortjener alle.
Fire småtroll Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 Synes det var en lang straff jeg da.. Helt greit at ufin oppførsel får en konsekvens altså, det gjør det her i huset også. Men en straff som varer i nesten to uker synes jeg var mye for en gutt på 8 år. Det du opplever med gutten er jo en helt vanlig løsrivningsprosess som de fleste opplever en eller annen gang mellom 6 og 10 år. Da må man med en gang slå ned på frekke svar, det er noe av det verste jeg vet. Men om du straffer det med fjerne data og fritt-kanalvalg på tv i så mye som to har du brukt opp en ganske heftig straff lenge før gutten egentlig har gjort noe alvorlig galt... Synes en straff gjerne kan vare ut dagen, og kanskje neste dag også, men ikke i to uker. Det er ikke forseelsen alvorlig nok til.
Mrs. Bouquet Skrevet 21. desember 2011 #5 Skrevet 21. desember 2011 2 uker var altfor lenge etter min mening. Straffen må jo gis når han fremdeles husker hva galt han har gjort. Om 1 uke husker han vel knapt hvorfor han ikke får holde på med pcen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå