j81 Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Har en mann som jobber turnus borte...og ne or som jeg blir sliten av å være sammen med, om det blir for lenge...hun syter over det meste, og er negativ. Jeg kjenner at jeg er kjempesliten nå som jula nærmer seg, med to barn i skolealder, en mann som er mye borte, og med nesten full jobb og studie i tillegg, så er jeg sikkert i koma på lille julaften. det siste jeg da vil, er å stå hele julaften og slave på kjøkkenet. Jeg ønsker en fredelig julemiddag for oss fire som bor her, så kan heller resten av folka komme til kaffe og gaver senere....Jeg høres sikkert egoistisk ut, men jeg håper dere forstår. Mannen min er egenltig anti-jul, så han er ikke over-ivrig me denne jula. Jeg har orden alt, gaver til alle, husvask, pynting, høgd juletre osv.....Mora mi kan komme hit, for å legge seg på sofaen og sove! Hun er en sånn som tapper meg for energi....Ikke en dag har hun tilbydd sin hjelp med barna frivillig, helst vil hun bare passe en og en, oig helst ikke på fredager, for da skal hun ha seg en six-pack.....Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2011 #2 Skrevet 23. desember 2011 Hei! Jeg synes dere skal gjøre det som passer dere, uten å få dårlig samvittighet for det. Julen skal være hyggelig også, ikke bare slit! Når mannen din ikke er veldig engasjert i julen og moren din heller ikke virker sånn, så synes jeg du skal gjøre som du føler for! Virker som det er du som får all "jobben", og da må du kunne bestemme hvordan det skal være også ;.)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 Julaften har vi feiret alene "i alle år", barna, mannen og jeg. Kun oss til middag, kun oss på kvelden. Vi er tilhengere av denne type feiring i vår familie, de fleste av oss feirer hjemme, eller i alle fall ikke mer enn to familier, sammen. Noen som år om annet feirer sammen med foreldre/besteforeldre. Så møtes vi heller med en "haug" unger og styr utover i jula.
Jojo x3 Skrevet 23. desember 2011 #4 Skrevet 23. desember 2011 Det høres ikke egoistisk ut, bare deilig! Skulle ønske vi også kunne gjort det og tror etterhvert at vi også kommer til å gjøre det, iallefall hvert 3 år (foreldre/svigers) de andre. Prat sammen og fortell at dette ønsker dere for deres familie, alle familier har rett på å lage sine egne tradisjoner for hvordan en vil feire jula. Vi har f.eks blitt enige med hele vår familie på hvem/hva/hvordan vi gjør det ang julegaver slik at det skal bli kjekt for alle og ikke stress(spes med tanke på det økonomiske).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå