Gå til innhold

Flere som ikke er superjulehusmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off, synes alle rundt meg sylter, vasker, baker og strikker som noen guder...UTEN at de synes det er videre stress..

Vi har bakt og pyntet pepperkaker og pyntet appelsiner. Og det er det. Vi skal lage marsipanfigurer da. Vasket har vi ikke gjort, ikke kjøpt inn juletre.. kjøpt en masse gaver i hvert fall og sendt julekort..men har en del gaver igjen

Jeg skjønner ikke hvordan folk får tid? To bhg-barn, og vi i fulle jobber, synes det er vanskelig jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bakt og sitter nå her, og lurer på hvem som skal spise alle disse kakene. Ikke er min familie så glad i dem, men de hører jo julen til da. Følte egentlig jeg bare måtte bake fordi alle andre gjør det.

Skrevet

Hah! Jeg visste det var flere enn jeg som følte det slik!

Jeg er overhodet ingen husmortype, selv om jeg er nettopp husmor for tiden! Liker ikke å lage mat, iallefall ikke å vaske, kan lite eller ingenting håndarbeid, klarer ikke aktivisere egne unger alltid, ligger langt bak ift jul, ja i det hele tatt!

Men jeg gjør faktisk så godt jeg kan. Finner liksom bare ikke den store gleden i det..

Skrevet

Jeg pratet med mamma på telefon tidligere i dag, og de var 7 gjester på besøk noen dager ved jul. Ikke oss, vi skal feire med svigers. Etter samtalen satt jeg igjen med en følelse av at hun hadde så mye å gjøre disse siste dagene før jul, og hun har også allerede gjort en hel masse!

Jeg selv føler meg som en puddig om dagene; gravid og utslitt... Tror ikke det blir mye til julestemning her i huset, og i det hele tatt gleder jeg meg ikke så fælt mye til jul akkurat nå...

Skrevet

Jeg har bakt pepperkaker (eller ikea har bakt dem), jeg har stekt dem og ungene har trykkt ut i former og pyntet.

Ellers har jeg bakt kakemenn, eller en slags rar blanding av kakemenn/jødekaker..hehe..er ikke en baker!

Huset er pent, jeg er flink til å rydde og slik, men er absolutt ingen jeg sylter, lager sursild, hjemmelaget alt og bakedame!!!

Skrevet

Sparer alt det der styret til neste år jeg...

Jentungen er enda så lita at hun ikke bryr seg noe særlig, og jeg er så dårlig at jeg måtte sende henne på overnatting.....

Skrevet

Jeg er husmor/hjemmeværende og driver med juleforeberedelser mye av dagene nå i desember. Men jeg vasker ikke vegger, tak og i skap. Vasker bare litt mer enn jeg gjør normalt, feks. vifta, i mikroovnen o.l. Skikkelig rundvask tar jeg etter jul. Jula bærer med seg så mye skitt at jeg ikke ser poenget med å begynne i hver innerste krok før juletreet, gavepapir og nøtter med skall er ute av huset.

Bake gjør jeg heller ikke. Ingen i huset spiser julekaker når de heller kan spise snop og chips, og vi begrenser spising av drittmat til maks helligdagene. Unntaket er pepperkaker vi har bakt for underholdningens skyld sammen med barna.

Skrevet

Jeg har kjøpt juletre, julegaver og sendt hele 5 julekort. Handla inn mat og julegodt. baking tok unga med tante men vi har pynta pepperkakehus.

Blir ikke rundvask eller slikt, bare vanlig helge vask på fredag så blir det pynting av treet. Og når unga sover å legge fram gaver og julestrømper.

Julaften har vi god julelunch og på kvelden spiser vi middag hos et familiemedlem før pakke åpning her hjemme

Er ikke glad i småkaker og ikke unga heller så har heller kjøpt inn is og sjokolade mousse til et par desserter.

Lager ikke så mye styr av jula.Skjønner ikke helt hvorfor man skal stresse så fælt er ikke hovedpoenget å kose seg som en familie.

Og med tanke på hvor mye juleforberedelser det er i bhg her så tenker jeg de får nok i massevis.

Skrevet

Jeg føler jeg har lagt meg på et moderat, men gjennomførbart nivå. Er høygravid så dt begrenser seg endel hva jeg kan og orker å gjøre, men er i det minste i havn med julegavene. Har vaskehjelp, så den biten betaler jeg meg ut av... Ellers satser jeg på å holde "hovedrommene" i orden, og så får vi ta resten dersom vi går tid.

Har kommet til den konklusjonen at disse småkakene ikke blir spist alle sammen, så holder meg til en eller to typer i år - de jeg vet at går med. Mulig jeg kjøper noen i tillegg. Pyntingen koser jeg meg med, så det går greit. Og heldigvis har jeg en mann som er en meget habil hobbykokk, så da slipper jeg unna hoveddelen av.

Prøver å ha fokus på å kose meg sammen med familien og slappe av. Har på ingen måte ambisjoner om å være noen superjulehusmor!

Skrevet

Baker pepperkaker med barna, å setter opp pepperkakehus og pynter det. Deigen og huset er kjøpt ferdig.

Baker ingenting, sylter ikke, eller styrer på. vasker som normalt til jul, inni skap og vindu tar jeg til våren når det er lysere ute.

Pynter pent meg juleblomster og levende lys. :)

Hvis noen vil ha noen andre kaker, så kjøper vi de på butikken ;)

Skrevet

Tar det også sånn passe piano md juleforberedelsene. Jeg og jenta liker kaker, men ikke mannen og gjestene, så baker minst mulig. Har bakt litt sammen med andre, så får jeg litt forskjellige sorter, men små porsjoner. Har fortsatt noen jukekort og julegaver igjen, men har to uker ferie nå, så skal rydde litt og vaske litt, er ikke stor på dette til vanlig så gjør en ekstra innsats nå. Men jul blir det jo uansett. Det viktigste for oss er å ha tid sammen, ikke at huset og selskap ser ut som et glansbilde.

Skrevet

I fjor sleit jeg meg helt ut på alle juleforberedelsene, og da julaften kom med 9 stykker til bords hjemme hos oss hadde jeg mest lyst til å gå å legge meg. Var helt ødelagt i ryggen, hadde ikke sovet ordentlig på 3 uker, minsten var på toppen av det hele syk og gråt hele julaften.

I år sverget jeg på at det ikke skulle bli slik. Julevasken tok vi i midten av desember med hjelp av søsteren min, fordelt over flere dager. Har ikke bakt en tøddel alene, men har hjulpet mamma og fått med meg hjem. Julegavene (de fleste) kjøpte jeg på januarsalget. I år feirer vi ikke julaften her, men hos foreldrene mine. DEILIG!

Skrevet

Vi har ikke gjort noe. Dvs, vi har pyntet litt og vasket normalt. Ingen grundig vasking. Vi har bakt lussekatter kom jeg på. Mer gidder vi ikke bake. Det blir uansett ikke spist..

Skrevet

Superjulehusmor? Neppe!

Midt i stua står et klesstativ som blir etterfylt konstant, lekene flyter, jeg har hengt opp julekuler i ene vinduet, lengre kom jeg ikke. Jeg har satt fram to syv-armede lysestaker hvor pærene gikk når minstemann veltet dem i gulvet her om dagen, de har jeg ikke byttet enda. På kjøkkenet har vi akkurat funnet ut at vi må gjøre oss ferdig med oppussing før jul, så nå venter vi på batteriet i drillen. Vasking blir vel å ta natt til lillejulaften.

Baking er for pensjonister med alt for lite å gjøre ;) Jeg har kjøpt kakene på Rema.

Handling blir jeg trolig ferdig med lillejulaften det også, treet kjøper vi en dag vi har tid :/

Men... Jeg har kjøpt ved, og fått sendt de gavene som skulle med posten (HURRAAAA)

Begynner å innse at den planlagte turen på Harryhandel utgår, jeg får være fornøyd om jeg rekker å handle inn resten i butikken på senteret :D

Merry jul!

Skrevet

Her vaskes det ikke mer enn vanlig helgevask,og jeg sylter heller ikke.

Jeg har bakt marengskaker,og stekt ferdig pepperkakedeig.

Mamma har bakt pepperkakehus og vi har pyntet det.

I dag lagde jeg troika sjokolade,det er favorittsjokoladen.

Julekortene er sendt ut,og juleroen er senket for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...