Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Dere som er aleneforeldre,hva tenker dere om samvær med samværsforelder der vedkommende ikke feirer jul? I mitt tilfelle er eksen min muslim og skal ha henne i jula. Heldigvis så overnatter hun hjemme hos meg,så hun får feiret jul. Jeg hadde nektet han å ha henne hvis hun overnattet der,hun skal tross alt få lov til å feire jul som andre unger. Så fra klokka 16 på julaften så er det julaften og mange pakker som gjelder for oss.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Når man har et to-kulturellt barn så må man forvente to-kulturell oppdragelse. Alle som ikke feirer jul overlever de også. Og muslimer feirer jo id.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Det er du selv som har valgt å få barn med en muslim, og det gjør din datter til halvt muslim. Men som muslim er han jo neppe spesielt interessert i å ha henne i jula, så det skulle vel ikke være noe problem. Fra hans ståsted er han sikkert interessert i å ha dattera si under den muslimsk feiringen id?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg nok forsøkt å få til en avtale hvor barnet er hos deg i julen ekstra og hos samværsforelder ekstra på muslimske høyttider du ikke feirer (antar jeg). Kan jo ikke være nødvendig å ha barnet akkurat disse dagene om vedkommende ikke feirer dagen. Da vil jo en annen dag være akkurat like god
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Jeg tenker at for barnet sin del så er det trist å måtte reise til noen som ikke feirer jul og dermed ikke får feire jul selv. Om barnet ønsker å feire jul så bør hensynet til barnet og barnets ønsker om julefeiring gå foran andre ønsker fra foreldrene. Muslimer feirer kanskje nyttår? Da kan man ha avtale på at du har hver jul og han har hvert nyttår.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Han er en ikke praktiserende muslim,som ikke feirer de muslimske høytidene. Hun er halvt tyrkisk og heldigvis er ikke familien hans praktiserende muslimer.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 jeg ville løst det med at barnet feirer der hvor det er noe å feire :-) Se på det som en positiv ting at hun får vokse opp med to kulturer! Id hos ham og jul hos deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå