Gå til innhold

Riksen. Kan dere dele deres erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått fødeplass og skal på samtale der i morgen pga fødselsangst etter forrige dramatiske fødsel.

Jeg vil ha både gode og dårlige erfaringer hvis dere orker å dele med oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal føde på riksen denne gangen (Ullevål sist). Hadde en grusom første fødsel, og går til samtaler der i forb. med angst for neste fødsel.

Jeg er superfornøyd!! Veldig forståelsesfull jordmor, har lagt en plan for fødselen, fått garanti for at jeg ikke blir sendt videre dersom det er fullt, får vekstestimering grunnet stort barn før termin forrige gang, osv. Kan ikke få anbefalt Riksen nok :)

Skrevet

Jeg gikk jevnlig til kontroll pga diabetes type 1 som jeg har hatt i flere år. Først annenhver uke,så hver uke. På kontrollene var det to forskjellige jordmødre, som begge var utrolig hyggelige. Fikk flere ultralyder av veldig flinke leger. Hadde jordmor og student under fødsel,kan ikke huske om de spurte om det var greit med student,men hadde nok med meg selv;) jordmoren virket erfaren (voksen),studenten var også veldig flink og hyggelig. (hun hadde vært sykepleier i 15 år) kan ikke klage på noe under fødsel. Fikk kjempe fin oppfølging på barsel. De tok lille gutt første natt og de to andre nettene skulle jeg bare si ifra når som helst,så kom de og tok han. Slet med amming,men fikk mye hjelp. Fikk beskjed om hvor de hadde mme og at jeg bare skulle styre det selv. (så jeg møtte ikke ammepoliti) alt i alt er jeg kjempe fornøyd med hele fødsel opplevelsen.

Men nå må vel jeg si at min fødsel var vel helt normal, tok 12timer fra vannet gikk til baby var ute. Fikk lystgass,skjønte ikke hvordan jeg skulle presse,så det tok litt tid. Revnet litt,men de la ikke særlig vekt på det.

Skrevet

hei jeg har født alle 4 barna mine der ,kjempe fornøyd, har ikke noe å si på dem ,du kommer til å bli fornøyd:))

Skrevet

Takk, håper bare de tar meg på alvor.

HI

Skrevet

Hei, jeg fødte nr. 2 på Riksen (i august). Pga. ruptur med nr. 1 hadde jeg mange timer med diskusjoner frem og tilbake om jeg skulle ha KS eller ikke (jeg var ikke sikker på hva jeg ønsket selv i starten). De fleste jeg møtte der var veldig hyggelige og forståelsesfulle, jeg fikk et veldig godt inntrykk av sykehuset (og var veldig fornøyd med KS-et).

En ting jeg erfarte når jeg først bestemte meg for KS var at når jeg da hadde time til samtale, klarte de alltid å få meg til å utsette avgjørelsen til neste gang, selv om jeg hadde bestemt meg. Så hvis du får velge, og bestemmer deg for KS, kan det være greit å være helt klinkende klar på at det er det du ønsker, så du får satt det opp med en gang og slipper å møte "hundrevis" av forskjellige leger. Hvis man har bestemt seg, er det jo like greit å få avgjørelsen ut av veien og få en dato. :)

Jeg var generelt veldig fornøyd med Riksen, mer fornøyd enn med Ullevål der jeg fødte førstemann.

Lykke til! :)

Skrevet

Godt å se at flere er fornøyde! :)

Selv er jeg førstegangs, men går til samtaler der og vekstestemering(pga AT-mangel). Har "fødselsangst" pga jobben min hvor jeg har vært med på endel fødsler, og dødfødsler - og sett sykehusfeil.

JM jeg går hos er super! Tar seg god tid, og har lange gode samtaler.

I dag skrev hun ned "garanti" om at jeg ikke skulle sendes videre, lav terskel for tiltak under fødsel osv osv...

Er der inne hver 3dje uke for kontroll pga "risikosvangerskap", og legene har også vært supre! :)

Det er nesten(!) så jeg glimthvis gleder meg til fødselen... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...