Gå til innhold

Hvor mye koster en melketann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er frilansjournalist for klikk foreldre, og jobber med en artikkel om prisen på melketennene :-)

Skulle gjerne hatt innspill fra noen foreldre med tannfellende barn: Hvor mye betaler tannfeen for en tann hjemme hos deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 for aller første,10 for de vanlige og 20 for jeksel he he

Skrevet

Hos oss har det vært mellom 20-25 kroner.. men den han måtte trekke var litt mer ;)

Skrevet

Her har alle tenner kostet 20 kr - enten det var jeksler eller ikke:)

Skrevet

Lurte akkurat på det samme, men fant ut at 20 kroner burde være en passelig pris. Men jeg ble vel avslørt som tannfe allerede før tannen ble byttet ut med penger;-)

Skrevet

Hos oss havnet første tann samtidig med første feriedag.

Det ble hele 170 kr kroner...

For å ikke skru opp forventningene så sa vi at det også var feriefeen som kom...

Ellers så har det vekslet litt, alt etter hva vi har.

Men som regel er det 20-40 kr

Skrevet

15 kr, men kommer litt an på hva vi har av mynter. Han fikk 14 kroner en gang og 15 kroner gangen etter. Første gang var det en tier og 4 kronestykker, mens gang to var det en tier og en femmer. Han følte seg lurt gang to da det var færre mynter :-)

Nå kan han telle penger, så vi holder oss vel til 15 kr tenker jeg.

Skrevet

Har jeg en 20 kroning, får hun den.

Har jeg kun en 10 kroning, får hun den. Jenta mi er kun opptatt av å få en penge, verdien er ikke vesentlig for henne ennå (7.5 år)

Skrevet

20 kr =)

Skrevet

Den første kosta 20 kr, den neste kosta 10. Og det er det vi har holdt oss på. Rimelig dyre denner om man skal gi 50 kr for hver :)

Skrevet

Jeg er født i 1988. Å jeg husker at jeg mistet min første tann da jeg var 5 år. Så dette er en del år siden, å da fikk jeg 5 kr for den... Ellers så har jeg fått alt fra 20-30 kr, 60-150 kr...OFTEST over 60kr.

Men det som egentlig er rimeligst er en BLANK 20 KRONING ;)

Skrevet

Har 6 åring som har mistet to tenner så langt. Hun har fått 20 kr pr.tann.

Skrevet

Nei syns ikke det blir så dyrt med 50 kr :) Har tre barn.

Skrevet

Ca 20 kr, om å gjøre med mange penger her i huset, så krstykker og fentiører blir tatt godt imot:-)

Skrevet

Her var tannfelling veldig etterlengtet. Jr er snart 8 og har bare mistet to tenner (og det nylig)

Dette ble da nesten en liten begivenhet, så han fikk det jeg hadde av mynter følrste gangen (ca 40 kr) og en 50 lapp andre gangen.

Synes det er helt greit, for man får jo ingenting for 20 kr nå i dag, bortsett fra snop.

Foretrekker at han kjøper noe mer varig, som lesestoff el.

Skrevet

For små barn er det morsomt med mange småpenger. Mange kronestykker og en eller to femmere for eksempel :)

Skrevet

En gang glemte "tannfeen" å bytte ut tanna med penge, så i vill panikk på morgenen etter ungen hadde kommet ut av rommet og lurt på hvorfor tannfeen ikke ville ha tanna sprang tannfeen inn på rommet med en neve småpenger, tannfeen har vært her ropte jeg da jeg så glasset. Den tanna viste seg å være verdt hele 82 kroner den.

Og så har hun en teori om at å legge en konvolutt under puta er tingen, for da blir det papirpenger ...

Skrevet

20 kr.

Har hendt de har fått 25 kr.

Skrevet

100,- for første, og 50,- for de neste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...