Gå til innhold

Dere som tar Spirulina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ta hele dagsdosen på en gang, eller skal man dosere ut over dagen?

Har akkurat startet og driver opptrapping. Begynte på kvart dose bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt spirulina i 4 mnd og jeg tar fortsatt bare 5stk dagen. Synes 10 er veldig mye...

Skrevet

Tar du alle 5 på en gang, eller tar du de litt spredt utover dagen?

På det merket jeg har så er anbefalt dagsdose 4 stk pr dag, så det er i allefall overkommelig. Finnes jo også som pulver, og der er dagsdosen gitt i skjeer, men jeg har altså i tablettform.

Merker du noen forkjell på før og etter du begynte med de foresten 13.55?

hi

Skrevet

Hei igjen! Jeg har pure planet eller hva den heter og der står dagsdose 10 stk. Står at man skal starte med 3 og så øke gradvis, men jeg har da altså stagnert på 5 fordi jeg synes det er greit. Tar 2 morgen og 3 kveld,eller omvendt,spiller ikke så mye rolle. Har den både i pulver og kapselform men foretrakk å bruke kapslene da jeg synes det smaker vondt. Hender jeg har litt pulver i smoothie til gutten min iblandt.

Jeg har merket stor forskjell etter at jeg begynte og jeg var i utgangspunktet meget skeptisk, fordi jeg har så og si prøvd "alt" mot trettheten min. Nå er jeg oppegående og har energi om dagene, huden er flott og det er håret også. Jeg har i tillegg gått ned i vekt og føler meg generelt ganske flott :)

Skrevet

Takk for tilbakemelding! Høres jo lovende ut. Jeg øker dosen gradvis og venter i spenning.

hi

Skrevet

Hvorfor tar dere spirulina, hva skal det være godt for?

Nysgjerrig....

Skrevet

Spirulina er en alge som har høyt innhold av antioksidanter. Jeg tar disse fordi jeg for tiden har en sykdom som gjør det vanskelig for meg å få i meg nok mat. Dette har ført til et lavt energinivå, og jeg håper at økt inntak av antioksidanter ved å ta spirulina vil hjelpe på. (Jeg tar i tillegg vitamintilskudd på resept fra legen). Spirulina inneholder også lett opptakelig protein som kan være med å hjelpe meg med å få i meg nok næring for tiden.

Det man skal passe på er at man kjøper det fra en seriøs forhandler som har hatt produktet sitt til testing hos mattilsynet for å sikre at det ikke inneholder giftstoffer.

Hvis du googler litt finner du masse info, les det kritisk. Mange lover vel at det skal hjelpe mot alt... Det meste får man jo i seg ved et variert kosthold med mye grønnsaker. Men for min del så velger jeg å bruke det nå som jeg sliter med å få i meg tilstrekkelig med mat.

hi

Skrevet

Glemte å nevne at spirulina altså er såkalt Supermat. Det er vel råvarer med speiselt høyt innhold av nyttige stoffer. Brokkoli er f.eks også supermat.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Brokkoli er ikke supermat ifølge boka som jeg kjøpte på helsekosten ;)

Supermat er spirulina og lignende i pulver eller tablettform.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...