Gå til innhold

dere som pynter kubbelys med servietter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare å bruke vanlige servietter som man får kjpt hvor som helst. Jeg prøvde å lage dette med barna mine, og fikk det til slik at det såg fint ut og alt det. Men problemet kom da jeg skulle bruke lyset på kvleden, servietten tok fyr slik at lyset smeltet en del, og det så ikke fint ut. Hva har jeg gjort galt ? Jeg har delt serviettern også, å fjernet det ene laget med papir. Hmmm ganske plagsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke vanlige servietter, ja :) Og lurt å ta vekk det/de innerste lagene, slik at du kun bruker det helt ytterste laget av servietten.

Hvordan fester du bildet, forresten? Bruker du noen form for lim eller smelter du det på? Jeg bruker varmepistol og smelter bildet fast i stearinen, noe jeg synes gir et veldig bra resultat (lurt å legge bakepapir stramt rundt før du begynner å varmebehandle, da unngår du at stearinen renner og gir ujevn overflate;).

Men jeg har ikke opplev at bildet begynner å brenne, på mine lys blir bildene stående igjen en god stund lenger en stearinen rundt, og smelter sakte men sikkert ned ettersom lyset brennes ned. Så jeg vet ikke om jeg egentlig er til noe hjelp, annet enn at du får høre hva jeg har gjort, og at det i alle fall har funket bra.

Jeg bruker ofte kopipapir til å dekorere med på lysene og. Bare skriver ut fra pc'n det motivet/den teksten jeg vil ha, også smelter jeg det på plass med varmepistolen. Funker også helt supert :)

Lykke til! Håper du finner en måte å dekorere lysene dine på - som ikke er så brannfarlig ;)

Skrevet

Jeg har brukt glansbilder med decopage lim, og har aldri hatt problemer med at de har tatt fyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...