Gå til innhold

Når legger deres førsteklassinger seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her legger han seg mellom 20 og 21, men som regel før 20.30. I helgene blir det ofte litt senere, kommer helt an på hva vi gjør den dagen. Har ingen strenge rutiner på det, og det har vi aldri hatt heller.

Deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger seg rundt 19.30-20.00. Prøver å være litt streng på det. Har hatt en hektisk periode nå hvor vi må opp 05.30 og da trenger hun den søvnen hun kan få.

Har vi en litt mer fleksibel hverdag kan hun legge seg litt senere). Helgene får hun være oppe lenger.

Skrevet

5.30 var tidlig ja, vi trenger ikke å stå opp før 7.30. Skal sies at sønnen min sjelden sovner før 21.30, ligger bare der oppe i senga og prater med seg selv. I helgene kan han fint sove til 10-10.30.

Skrevet

min 1. klassing skal være i seng kl.20.00 og hun står opp kl.6.30.

Alle barn er forskjellig ift hva slags søvnbehov de har tenker jeg, men hør med lærer om han virker trøtt utover dagen..eller om du ser han er helt utslitt på kvelden så ser du jo fort om han får for lite søvn. vet om 1.klassinger som legger seg kl.19 også...

Skrevet

Hmm, var vel litt sent? Min gutt på straks 7 er i seng senest 8, han får være oppe til 9 i helgen. Ligger og leser i kanskje et kvarter--tjueminutter og slukker lyset selv. Vi har alltid vært strikse på leggetider i ukedagene da vi vet hvor mye det har å si for barn og konsentrasjon.

Skrevet

Det er ikke noe poeng i å legge han tidligere, han sovner ikke uansett. Det har vi prøvd :) For oss så fungerer det best at han legger seg mellom 20 og 21.

Kommer jo også an på når man står opp, og han er oppe 7.30 4 dager i uka og en dag trenger han ikke stå opp før kl 8.30.

HI

Skrevet

Nå går min i 2.klasse da, men i 1.klasse var det sengetid kl 19. Det har det forsåvit vært nå også, men nå som det er Jesus og Josefine på tv kl 19 får hun se den før hun legger seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...