Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Tror jeg har lungebetennelse, hoster og harker og det river i brystet hver gang. I tillegg er jeg kjempekvalm og brekker meg hele tiden, men har ikke kastet opp enda. Har hodepine og vondt i magen Ufattelig dårlig timing, og ikke minst irriterende for de som sitter rundt om jeg skal hoste i hele morgen. Får krysse fingrene og ta med meg hostesaft, nesespray og paracet.... Har klart å komme meg på jobb da (har pause nå).
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes mye mer synd på de som må dele fly med deg enn jeg synes på deg. På fly smitter slik utrolig lett, ettersom luften blir "resirkulert" (husker ikke hva det heter). Det er derfor veldig lett å bli smittet på fly. Tenk om lungebetennelsen du har er smittsom? Jeg er muligens slem, men jeg håper de ikke slipper deg ombord pga dette. Ellers får du ha god bedring.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Håper du ikke skal reise med samme fly som oss! Er du smittsom så holder du deg hjemme!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Det er en virusinfeksjon og IKKE smittsomt, burde så klart nevnt det i hovedinnlegget. HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Kanskje munnbind og cosylan er tingen? Er det tørrhose så vil jeg ASAP få resept på det,- evt hastetime til lege for sjekk OM det er lungebetennelse. Ta litt ekstra paracet i tillegg og jeg kan love deg en god døs på flyet...ANatr du kun har deg selv og ikke skal reise med barn,- eller? Men munnbind bør vel funke? Til trøst, så er inkubasjonstid for forkjølelse, influensa og slike virus ofte 14-21 dager, så de som evt smittes av deg blir syke ETTER jul.......Men nå kan en simpel luftveisinfeksjon være alvorlig for andre..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Hvis du mistenker lungebetennelse tar du selvsagt en tur til lege/legevakten i dag. Det kan bli en lang ferietur hvis det er lungebetennelse du har pådratt deg, og du ikke får hjelp til å bekjempe det. Jeg har aldri fått problem med å få antibiotika når jeg har mistenkt lungebetennelse (og da har jeg alltid sørget for å få et antibiotikatype som tar knekken på alle former for lungebetennelse, for som regel har jeg slitt med atypisk). Det skal nevnes at jeg har kronisk lungebetennelse,omtrent, så jeg har ikke mine minste tvil dersom den samme type hosten begynner, og da er det bare å få hjelp så fort som mulig. Har gått med lunebetennelse i nærmere tre mnd. uten behandling før, av diverse årsaker, og da skal jeg love deg at Cosylan ikke hjalp en dritt. Hadde ikke hatt en fin ferietur med seks bristne ribbein og tørrhoste fra helvete, slik at man spyr. Med andre ord - LEGE!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Da har du vel selvfølgelig tenkt å oppsøke legen i dag, eller?? Hvis du mistenker lungebetennelse mener jeg! Det går veldig mye lungebetennelse for tiden..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Hei, hvor skal dere? HI og du andre???
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Stakkars deg, det er grusomt å sitte syk på fly! Jeg skal ut og fly 13 timer i strekk (pluss innenlandsfly til europa, selvsagt.....) om et par uker, og gruer meg... Det er slitsomt selv om man er frisk! Men er også enig med andre i tråden her; stakkars de som skal sitte ved siden av deg;-) Det er HELT forferdelig å sitte i nærheten av syke folk på fly!!! jeg føler jeg blir befengt med både det ene og det andre, uten å kunne rømme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå