Gå til innhold

Bilferie med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup til søsteren min til sommeren og jeg er forlover (ergo ikke noe alternativ å droppe det, som vi nok ville gjort om det var en fjernere kusine f eks).

Babyen vår er da 2 mnd gammel, de andre barna 7 og 10 år. Vi må bo i campingvogn, dvs at det blir 44 timer kjøring tur retur for oss (Tromsø - Sarpsborg - Tromsø). Den ene veien prøver vi å kjøre på 3-4 dager, returen kan vi bruke lenger tid på.

Er det i det hele tatt noe å vurdere å ta med babyen i bil? Hvor lang biltur kan være aktuelt med en liten en med seg? Jeg er nemlig åpen for å ta den lille med på tog/fly på noen av distansene, men siden resten av gjengen jo vil kjøre litt etappevis og ta en del overnattinger og få noen opplevelser underveis vil jeg jo helst være så mye som mulig sammen med de.

Tar imot andres erfaringer med bilferie og baby med stort takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på bilferie da vårt barn var ca 1 mnd. Kjørt Alta-Snåsa, og tilbake. 160 mil hver vei (?). Var veldig skeptisk før vi startet, men turen gikk over all forventing. Kjørte på to dager ned og en dag hjem. Hun sov stortsett hele veien, passet på å kun stoppe de gangene hun skulle ha mat, og hadde da pauser som varte fra 45 min til 1,5 time. Der vi hadde henne ute, trillet litt i vognen etc. Kjørte uten campingvogn, men skal helt klart ha denne med hvis det senere blir tur med så liten, gjør ting litt lettere :) Kjørte Alta-Tromsø-Alta hun var 2 mnd, denne gangen med campingvogn. Amming og bleieskift blir helt klart enklere da :)

Skrevet

Hvis dere har et godt bilsete ser jeg ikke noe i veien for det. Vi var på bilferie i nesten en uke da dattra mi var rundt 4 mnd. Det gikk kjempebra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...