Gå til innhold

Hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn vil du ha? og hvor mange barn vil mannen din ha?

Jeg kunne tenke meg 3 barn, mannen vil ha 2.

Fikk nr 2 for et par måneder siden og sier ikke jeg vil ha en til nå. men kan heller ikke si at jeg aldri skal gå gravid igjen. føler meg ikke ferdig.

Hvordan bli enige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett:) Vil ha en til om noen år. Mannen ville bare ha en, men går nok med på en til ettehvert:)

Er bare 20 så har god tid, men skal likevel være ferdig med å få barn før jeg er 25. Er planen da.

Skrevet

Har 2, venter nr 3. Tror at det kommer til å bli heftig, så jeg angrer allerede på at vi ikke stoppet med de 2 vi har...gruer meg til en ny babytid, amming, nattevåk osv...huff, nei nå er jeg negativ men føler det sånn nå.

Mannen ville i utgangspunktet ha 2 barn, jeg ville ha 4 (!!!), så vi ble enige om 3. Og dette er DEFINITIVT siste!!!!

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg noen gang får det, jeg er 30 år og venter førstemann, men ville gjerne hatt 5-6-7 barn. Det vil mannen min også:)

Skrevet

Opprinnelig var ikke barn med i planen min, det skulle jeg ikke ha tid til. Syns ikke noe om karrieremødre, så jeg ville ikke bli en sånn, derfor skulle jeg velge karriere... Men livet blir ikke alltid som planlagt, og da jeg ble gravid var ikke abort et alternativ, samboeren og jeg hadde vært sammen i nesten seks år, hadde et godt og stabilt liv, nyetablerte med hus, og jeg avsluttet mine studier. Fikk datteren vår, og etter åtte måneder i ubetalt svangerskapspermisjon fikk jeg en god jobb. Der ble jeg, ingen mulighet for å gjøre karriere, men den er helt grei. Nå, ti år etter første og eneste, ønsker vi oss to til, litt tette om mulig, men det er mulig jeg ikke kan få flere barn.. Så det er vel straffen for å ikke ønske seg barn, man skal være forsiktig med hva man ønsker seg!

Skrevet

Vi har to jenter. Vi ville egentlig ikke ha flere barn, men så ble jeg uventa gravid i sommer. En liten gutt var det i magen min, men han hadde en alvorlig hjertefeil og vi mistet ham i uke 21.

Nå føles det veldig viktig for meg å få "tilbake" lille nr 3, så vi ender forhåpentligvis opp med 3 barn etterhvert :)

Skrevet

Føler med deg som mistet gutten din pga hjertefeil...:((

Jeg er 25 år og venter nr 3 i april. Fikk første da jeg nettopp var fylt 20. Vi brgge har hele tiden ønsket oss tre barn. Dette blir definitivt tredje og siste runde :)

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg 1 barn.. (før jeg ble mamma, etter jeg ble mamma ønsket jeg meg mange barn.)

Min mann kunne tenkt seg 2 barn

Jeg har 4 barn med to pappaer.

min nåværende mann har to barn. (hvor jeg er mammaen)

Slike ting kan man ikke bli enige om...men man må akseptere sin skjebne. ... og av erfaring... om en mann sier han ikke ønsker fler.. Da VIL han IKKE ha flere, og man kan ødelegge mye ved å trasse/lure/true seg til flere.. (de tilfellene jeg har sett dette, har det blitt skilsmisse...)

Skrevet

I ung alder ønsket jeg meg ikke barn. Kunne ikke tenke meg å gå gjennom en fødsel. Men plutselig forandret det seg da jeg ble 24, da fikk jeg et veldig sterkt ønske om å bli mamma. Jeg ble gravid og fikk et barn 25 år gammel.

Fikk tidlig lyst på et barn til, og endte opp med to tette.

Etter noen år ville jeg ha 3. Men jeg mistet flere ganger, så det tok tid. Og endelig sitter jeg her med nr. 3

Syns det er fantastisk å være hjemme med baby. Elsker det.

Jeg og mannen min er fornøyd nå. Men kan godt hende vi setter igang med nr. 4 om noen år.

Skrevet

Jeg vil ha tre, mannen vil ha ett, og det ser dessverre ut til at mannen får viljen sin her.. Syns det er vondt, men sånn er det.

Skrevet

Vi er ganske enige om å få 3 selv, for da har vi 4 tilsammen. Så vi planlegger hus og bil og etc utifra det, men man kan jo aldri ålanlegge slikt 100% så blir spennende å se hvor mange vi ender opp med :)

Skrevet

Mannen ville først ha 3. Etter litt "overtaling" gikk han med på nummer 4. I dag har vi 5 :-) Fornøyd med det.

Skrevet

Venter nr 3, holder muligheten åpne for en til etter det..

Skrevet

Egentlig fornøyd med ett. Mest pga sterk fødselsangst og bekymringer rundt graviditet.

Mannen ønsker seg 4.......

Gått med på ett til da jeg gjerne vil at barnet vårt skal ha et søsken.

Så vi prøver på nr 2 nå :-O

Det blir mitt eventuelle siste barn. Er ikke mannen min fornøyd med det, får han få flere barn med noen andre :-)

To er mer enn nok for meg!

Skrevet

Jeg ville ha en, mannen vil ha 2. Vi har en sønn nå, og jeg takler ikke tanken på en til, men har lovt å tenke på det!

Skrevet

Venter nr 2 nå. Jeg vil gjerne ha 3, men mannen har 2 fra før. Så får se hva som skjer. Først trykke ut den i magen før vi begynner å tenke på fler :-P

Skrevet

hei jeg har 4 barn, men ønsker meg en til før fabrikkem stopper.... men vi får se begynner å trekke litt opp i åra:)))

Skrevet

I utgangspunktet hadde jeg lyst på 2-3 barn og mannen min ønsket to. Nå har vi ett barn, og det blir neppe flere. Hadde en grusom fødsel, og det første halvåret var forferdelig; neste ikke noe søvn, kolikkbaby som krevde meg med hud og hår døgnet rundt, og jeg fikk fødselsdepresjon og ble sykemeldt da jeg ikke klarte å ta meg av babyen selv. Tør ikke gå gjennom det her en gang til; vi føler oss som en perfekt liten familie nå!

Skrevet

Har en, er snart 23. Mini er snart 3 år :) Ønsker ikke flere barn atm, er alenemor uten samboer så...

Skrevet

Venter nr 5 og 1 er planlakt. Har ikkje noen planer og tar det som det kommer. Har økonomi til det.1,4 mil i året så ikkje problem der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...