Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har veldig lyst til å besøke kjæresten min som bor ca. 6 timer fra meg på nyttårsaften. Vi har vært sammen nå i ca. 2 år. Problemet er at jeg har aldri har reist fra barna mine i høytider. For bf og jeg pleier å feire det sammen med hensyn til barna våre. I år har kjæresten min hatt det ekstra tøff pga sykdom og dødsfall i familien sin, så jeg tenkte å være der sammen med han på nyttårsaften. Han kan ikke kommer til meg siden han er syk. Så problemet mitt er: synes dere jeg bør reise eller være her på nyttårsaften sammen med barna og bf å feire sammen med de? Bf synes jeg er egoistisk hvis jeg reiser. Synes dere det også? Bf og jeg pleier alltid å feire jul sammen siden det ble slutt mellom oss for 3 år siden. Nyttårsaften har vi ikke tatt så høytidelig, men feiret det sammen i fjor. Takker for svar og deres meninger.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes ikke du er egoistisk. Det er koselig at dere feirer sammen, men det er på tide å tenke litt framover når du har kjæreste. Feirer dere jul sammen trenger dere ikke å feire nyttår sammen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 For meg er høytider hellig tid med barna. Vi har travle dager med jobb, barnehage, skole og fritidsaktiviteter så når vi har fri og ferie så vil jeg være med barna, og særlig på dager som julaften, nyttårsaften, 17.mai osv. Jeg synes ikke du er egoitisk og jeg kan skjønne at du har lyst til å være sammen med kjæresten, men jeg hadde ikke reist fra barna mine på en slik dag.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Tusen takk for svar din mening 0851. Du har nok rett i det at det er på tide å tenke fremover. Mitt fokus har liksom vært alt "for barna" siden det ble slutt mellom bf og meg. Flere som har noen synspunkter? Dette her er viktig for meg da jeg ikke vil sitter igjen som svarte per. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Tenker akkurat det samme som deg også 0857. Har alltid prioritert barna mine når det gjelder høytider, men jeg får litt dårlig samvittighet også hvis jeg reiser bort på nyttårsaften. Hvis jeg reiser, så blir jeg borte i ca 3 dager. Takk, for dine synspunkter og meninger. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Jeg ville feiret med ungene. Og så reist til kjæresten etter nyttår.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Takk for meningen din 0933. Hilsen HI Flere som vil kommer med sine synspunkter og meninger? Setter veldig pris på flere svar. Da jeg sliter med hva jeg skal gjøre uten å få dårlig samvittighet eller føler meg som Svarte Per.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Siden det er slutt mellom deg og bf, vil det jo naturlig nok bli slik etter hvert at du ikke får vært med på barna på sånne dager hvert år. Jeg synes ikke du er egoistisk om du drar, og hvis du føler selv at det går greit, trenger du ikke å ha dårlig samvittighet
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Først og fremst er det forskjell på hva man gjør i en "hel" familie, og i en splittet. Jeg har vært alene med min sønn i mange år, og feiret aldri med hans far. Rett og slett fordi faren raskt fikk ny dame som han feiret med. Og etter noen år fikk jeg og en ny mann i mitt liv, og jeg er i dag glad vi ikke da hadde innarbeidet masse faste tradisjoner som ble brutt pga en ny mann/dame. Barnet har fra han var liten visst at mamma bor her og pappa der og vi feirer hver for oss, selv om vi begge har villet det beste for barnet. Hva skjer til neste år, om du og kjæresten din er blitt samboere? Skal han sitte alene halve høytiden fordi du skal til pappan (og kanskje hans nye dame) for å feire? Eller skal x'en din og en potensiell ny dame med potensiellt egne barn) komme til dere og feire? Som du sikkert ser så mener jeg at det er på tide å skape egne tradisjoner og måter å feire på som passer bedre til at mamma og pappa ikke bor sammen lengre. Ja til å sette barna først, men barna kommer dessverre ikke til å sette pris på ordningen når det blir noe de forventer og er "avhengige" av i årevis, før det SÅ blir endret til det ugjenkjennelige. Dra til kjæresten din du, uten snev av dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Syns det er på tide at du slutter å feire høytider med eksen din og begynner å prioritere kjæresten din. Dere har trossalt vært sammen i 2 år. Reis til kjæresten og vær sammen med han I år kan barnefar ha barna alene, neste år kan du ha de alene og starte nye tradisjoner med kjæresten din. Er min mening hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Takk for svaret 0953. Du har nok rett i at det er like greit å vende seg til sånne dager. At vi har høytider med barna annet hvert år. Jeg har bare blitt "bortskjemt" med å få feire med de hvert år siden det ble slutt for 3 år siden. Bf og jeg gikk fra hverandre som venner. Kanskje jeg skal reise likevel? Jeg får jo være sammen med de på julaften + noen dager i romjula før de drar til faren sin dagen før nyttårsaften også ser jeg jo de igjen på mandag
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Tusen tak for deres svar og synspunkter damer. Hva skal man gjøre uten DIB når man vil ha ærlig svar. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Neimen kjære vene da.. Er da helt vanlig å ha barna delt mtp høytider?) I år skal eksen ha datteren min til ut i romjula, så skal jeg ha henne nyttårsaften og i påska da såklart. Jeg får jo se datteren min hver dag, så unner besteforeldrene og faren å få ha henne de dagene det er snakk om. Hadde reist.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Men her har HI faktisk muligheten til å være sammen med barna. Du kan ikke velge, HI kan det. Vil du da anbefale henne å velge bort barna?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Er vel ikke snakk om å velge bort barna. Hvorfor i all verden ta nyttårsaften så høytidelig? Og siden når ble det vanlig å feire høytider sammen med eksen? Har aldri hørt om noen som gjør det, og regner med ungene ikke tar skade av at mor og far feirer separat når de bor separat til vanlig. Hadde det vært meg som ville feiret med barna OG kjæresten hadde jeg tatt ungene med meg, men klart.. det vil eksen ihvertfall synes er egoistisk. Man kan ikke blidgjøre alle.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 Jeg hadde reist. Dere er ikke sammen så før eller siden må dere kutte ut ordningen. Jeg tipper at far ikke har fått seg dame og derfor muligens surmuler siden du har gått videre i livet og fått deg kjæreste? Jeg er overbevist om at den dagen bf selv får seg dame så gidder han ikke og feire både jul og nyttår med deg, da kommer nok forslagget om annethvert år opp...For det er jo det som er vanlig også for barna som sikkert kan bli litt forvirret over ordningen deres?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #18 Skrevet 19. desember 2011 Hei 1119 Ja, det stemmer at bf ikke har fått ny dame ennå og ja, han surmuler fordi han ikke vil har noen nydame. Han truer også med annet hvert jul og nyttår og vil ha 50/50. Jeg har barna 80%, så de er hos far annen hver helg, men han får lov til å se de når han vil. Barna våre vet godt at mor og far ikke bor sammen, men at vi kun er venner. Dere har rett i at det er påtide å gjøre noe med situasjonen. Med hensyn til nye partnere osv.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Han kan ikke true med annenhver jul og nyttar, det er noe barna har krav på, og det er det som er den vanlige samværsordningen. Annenhver jul med pappa og annenhver jul med mamma, og motsatt i nyttårshelgen. Er slik de aller, aller fleste med to hjem feirer jul. Her har vi mine, dine og våre barn. Hadde tatt seg ut om min manns x kom troppende opp her på julaften og forlangte å feire jul med "oss". Her er det annenhver jul for barna hans, mens min dessverre må feire jul med oss hver jul fordi pappaen er død.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 Bf synes du er egoistisk..? Det var morsomt..! Det er han som er egoistisk her. Annenhver jul og bytte i romjula fungerer som bare det her. Barna er overlykkelige, og gleder seg til alt, men det er det vi som foreldre som har lagt opp til og planlagt, og de skal ikke føle på at noen blir alene og har det trist uten dem.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #21 Skrevet 19. desember 2011 Takk for svar og deres meninger igjen damer. Ikke lett hva man skal gjøre når det gjelder ny partner og barn. Bf er grei, men merker at han er vanskelig å ha med å gjøre når jeg snakker om kjæresten min (dvs når jeg sier til han at jeg skal reise og besøke kjæresten). Det kan jeg også skjønne fra hans side. Bf er livredd for forandringer. Jeg har prioritert barna mine siden det har blitt slutt mellom oss. Det er derfor vi har valgt å feire høytider sammen og ikke har blandet kjæresten min så mye ifh barna. Har tatt mye hensyn ifh til bf også. Jeg vet ikke hvordan forholdet til kjæresten min og jeg kommer til å bli fremover. Om vi kommer til å flytte sammen eller ikke, men pr.dags dato så tar vi det som det kommer pga hans sykdom og vi er veldig glade i hverandre. Har da ett nytt spm: Var det teit av meg å la han treffe barna mine? De har truffet han 3-4 ganger før i løpet av 2 år (og det er jo ikke mye....?) De liker han godt også. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #22 Skrevet 19. desember 2011 Reis og kos deg sammen med kjæresten din!) Barna dine har det nok supert hos pappa og besteforeldre:) De kommer ikke til å tenke på deg engang. Så bare slapp av. Ikke vær så hysterisk..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #23 Skrevet 19. desember 2011 he,he,he takk for den 1337. Den trengte jeg virkelig:) Ja, jeg innrømmer at jeg kan være litt over hysterisk. Besteforeldre er supre og jeg vet at de gjør det beste for barna for at de skal trives:) Har hatt en dårlig barndom selv. Der min mor introduserte nye partner som ikke var så snille mot oss barna, så det er vel derfor jeg blir litt overhysterisk:) Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #24 Skrevet 19. desember 2011 Vet du hva, det er desverre ingen fasit svar her. Du må gjøre det du syns er best, uansett hva du velger, så kommer det til å kjennes litt feil ut. Hvis du velger å dra til kjæresten, så bør du ha bf inneforstått med at du skal ha barna neste nyttårsaften. Hvis du velger å være hjemme med barna, så bør dere få en juleordning på papiret til neste år. Ikke sikkert at ting blir så greit når bf får seg dame, å hun har muligens egene barn, å de vil feire jul sammen uten deg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå