Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg var skikkelig syk idag da vi sto opp kl 10.00. Var så svimmel at jeg nesten gikk rett i bakken og jeg spurte min sønn på 7.5 år om det var greit at jeg la meg nedpå litt mens han kunne spille litt tv-spill. Formen ble værre og jeg fikk over 40 i feber innen 2 timer. Jeg la meg i senga på rommet hans og der holdt jeg meg helt til klokka var 1830 ikveld. Jeg greide ikke gå ut av senga fordi jeg var redd for å besvime og ikke hadde jeg penger på telefonen fordi den hadde gutten min brukt til å ringe til bestemor med, altfor lenge igår kveld. Jeg ba ham hente seg brødskive til lunsj og jeg greide omsider å stå opp og lage pannekaker til ham rett etter barne-tv. Er helt alene pga at pappaen er på forretningsreise men har så skrekkelig dårlig samvittighet nå. Gutten min har faktisk vært inne hele søndagen som vi egentlig hadde store planer for, og spilt spill og sett på tv. Det er GANSKE mange timer. Er årets dårligste mor jeg nå.....Burde kanskje melde meg selv inn til barnevernet, føles slik.
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Nei, herregud! Du maktet jo ikke annet i dag! Tenker sønnen din har kost seg med en litt anderledes dag. Jeg og de fleste andre hadde gjort akkurat det samme i din situasjon! God bedring!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Åh.. Føler meg bare helt elendig. En mamma som ikke står opp liksom. "Nå er det mørkt mamma du har sovet i hele dag" sa sønnen min og jeg sa: nei jeg sover ikke, jeg greier bare ikke å reise meg fordi alt snurrer rundt. Er det greit å være så syk da altså? Tenker at det liksom ikke er greit å være syk og sliten når man har barn. Han klarer jo å ordne seg selv men tenkte kanskje at det virket utrygt for ham jeg da.. Takk for oppmuntring
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Nei det er ikke omsorgssvikt... Men jeg må stille et spørsmålstegn ved noe.. jeg forstår ikke at voksne mennesker med ansvar for små barn ikke har telefon med abbonement..framfor kontantkort.... ? Jeg vet det finnes de med dårlig råd..men når et abb koster 250 kr i mnd og du kan ringe ubegrenset (f.eks chess fram til april) så kan ikke det være veldig mye dyrere enn kontantkort... Og ja..jeg vet også at enkelte ikke får abb. pga betalingsanmerkninger osv.. Men gjelder det deg?? Og ja jeg vet også at man får ringt nødnr uansett.. så det er ikke noe krise..Men er det ikke en fordel som f.eks i ditt tilfelle å kunne ringe noen for hjelp? Ellers tror ikke jeg ikke at gutten din tok skade av denne dagen nei! =) en 7.5 åring klarer jo fint å ordne segl itt mat selv under litt veiledning fra senga!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #5 Skrevet 19. desember 2011 Næsj, ærlig talt. Du sørget jo for han det du kunne. an er tross alt 7,5 år, de klarer seg selv sånn mens mamma er syk en dag, du er jo der hos han. Dattera mi er inne mange søndager hun og spiller og ser på tv og bare slapper av.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 min 6 åring klarer å gå i kjøleskapet og lage seg brødskiver med pålegg eller knekkebrør, og hente seg drikke. Hun steker også pannekaker selv.. ( under oppsyn på god avstand fra meg) Tror også hun hadde servert meg på senga om jeg hadde vært syk Så er jo bare hva barna er vandt til å klare selv. Barn i den alderen skjønner veldig godt at voksne kan bli syke, og har ikke vondt av å vise omsorg for sine foreldre den gangen en blir syk.. Slapp av ikke ha dårlig samvittighet..ikke hver dag du er så syk..og ha høyere tanker om barnet ditt ift hva de klarer..
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Gutten er 7,5 år han tok helt klart ingen skade av denne dagen. Om det var slik 365 dager i året så kunne det vært noe å reagere på Men jeg tenker det kunne være lurt om du hadde en måte å kontakte folk utenom kontantkort, For om du ble så syk at du virkelig trengte hjelp så funker det litt dårlig med tomt kontantkort. Greit man kan ringe 113 men du skulle vel hatt noen til å ta barnet også i den situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Må bare kommentere at det kan være stor forskjell på kontantkort og abbonnement. Jeg bruker max 100 spenn i måneden på kontantkort (ringer lite og har Fri Familie) og kunne aldri i verden tenke meg å hive penger ut av vinduet på abbonnement. Men til HI: ordne deg med mulighet for å lade kortet hjemme, f. eks. lade på sms, det er viktig å kunne få tak i hjelp når det trengs. Ellers har du ditt på det rene, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå