Gå til innhold

Er så forkjøla:( gruer meg til jobb imorgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt tett i bihulene! Hoster litt, nyser og snufser konstant. Jeg er så tett at jeg har brukt over en halv flaske med otrivin menthol idag, men føler aldri t det løser opp noe. Skikkelig slimete i halsen også:( også skal jeg på jobb imorgen:( jeg kjenner jeg gruer meg! Jobber i helsevesenet, men føler ikke jeg er syk nok til å bli hjemme, bare skikkelig forkjølet:(

Vet ikke hvor jeg vil med dette... Er nok bare litt syting fra min side som har gått å vært sånn her siden igår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to.. Jeg har akkurat samme plagene som deg.. Var på jobb i fire timer i dag (søndagsåpen butikk), og tanken på en dag i morgen med kunder som begynner å bli stresset, gaver som skal pakkes inn, gamle damer som skal ha gaver til ørten barnebarn, unger som skriker, menn som står og maser om at kona må bli ferdig osv gjør meg sliten.. Begynner heldigvis sent i morgen, og føler ikke at jeg er syk nok til å ta en sykedag så nært opp mot jul, butikksjef som jeg er må man gå foran med et godt eksempel...

God bedring til oss, HI.. Vi får håpæ vi blir frisk til jul i alle fall! :)

Skrevet

Forstår deg godt!

Det er ikke lett å være på jobb, når en syk. Spesielt ikke når du jobber med syke mennesker. Da må du vise empati og gi mye av deg selv til syke mennesker, ikke lett når du selv ikke er 100%.

Jobber selv på sykehus og det er ikke lett å være jobb når man er halvsjuk(om jeg får lov å kalle deg det?) for vi som jobber i helsevesenet er sårt trengt på jobb og må ofte stille opp selv om vi er syke når er mangler på folk på jobb, med mindre det er mistanke om noro. Og vi helsepersonell er jo ikke ordentlig sjuke med mindre vi selv er innlagt på sykehus..hehehe..

Masse god bedring. Håper dagen din imorgen ikke blir veldig hektisk og at du kommer deg igjennom.

Klem

Skrevet

Hva faen er galt med dere? Går for faen ikke på jobb når man er syk, SPESIELT ikke om man jobber med mennesker og ENDA verre om disse menneskene er syke!

Kjenner jeg koker innvendig. Egoistiske, tankeløse mennesker altså!

Skrevet

Forkjølelse er ikke grunnlag for å bli hjemme når en jobber i helsevesenet. Da hadde ikke avdelingene hatt ansatte på jobb hele vintersesongen.

Kok så mye du vil, men din tankegang fungerer desverre ikke i den virkelige verden.

Skrevet

Jeg tenkte også på smittefarene ved å gå på jobb da jeg var forkjølt, og kontaktet min sjef, som igjen kontaktet overlegen ved avdelingen (psyk) for å høre hva de mente. Jeg fikk beskjed om å komme meg på jobb, med begrunnelsen at jeg ikke hadde feber (følte meg ikke veldig syk), og at pasientene ikke var somatisk syke, slik at en evt smitte ville de tåle. Jobber selv på sykehus.

Skrevet

Har vi feber eller diare/oppkast skal vi seff bli hjemme. Men aldri i verden om sjefen godtar at vi blir hjemme pga av forkjølelse.

All forståelse til deg H.I. Men prøver bare å svare anonym lenger oppe, siden hun tror at helsepersonell ikke kan gå på jobb fordi vi snufser og nyser i vintersesongen. Good luck med å komme til et tomt sykehus uten helsepersonell når du blir syk selv.

Er det en ansatt som er halvsjuk men trengst på jobb kan den få f.eks administrative oppgaver osv. Vi kan ikke bli hjemme fordi vi er litt pjuske.

Skrevet

Nei, man skal ikke dra på jobb om man er syk. Det er jeg helt enig i, men en forkjølelse er ikke å være syk! Å det er akkurat det jeg er. Forkjøla!

Hadde jeg hatt feber, oppkast, diaré eller lignende så hadde jeg selvfølgelig holdt meg hjemme, men ikke sånn som jeg er nå!

Jeg gruer meg veldig til jobb i morgen, men det går nok helt sikkert bra:) gleder meg allerede til morgendagen er ferdig;)

Hi

Skrevet

Jeg har det også sånn. Igår lå jeg på sofaen eller i senga nesten hele dagen, men idag bærer det på jobb - i helsevesenet, men ikke med syke mennesker. Tett i nesa, tett i hodet, hoster. Det blir en slitsom dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...