Gå til innhold

lite å gi i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en 5 år gammel gutt(sønn til mannen min): lego eske til 300 kr, genser(500 kr), radiostyrt bil(400 kr), dvd (200 kr) og en lær å lese bok med et emne som har er interessert i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja?han sier bestandig han får så mye av mamman sin, og alt er mye bedre av ting han får der:S (men han er så snill og god den gutten og det er nok ikke ment negativt til oss...)men uansett...:) vil gi han fine gaver!:)

Skrevet

Da gir du gutten helt feil signaler, og du lærer han noe du ikke vil han skal lære... Håper du ser det selv...

Skrevet

Syns det var Mye jeg.... og skjønner jo at dere også vil gi mye.... har det slik selv, at det kan føles som alt er bedre hos far.... men dette er noe barn kan utnytte ;)

Skrevet

mulig det,men han er vant til å få mye hos pappaen sin også...:S vil ikke plutselig gå ned halvparten i gaver...

Skrevet

jeg synes jo egentlig også at det er nok,jeg fikk gaver til 500 kr når jeg var barn..og får det enda:) jeg mener det er tanken som teller, men...............

HI

Skrevet

Jeg synes dette var mye men er fem år gammel gutt tenker ikke slik som oss. Kanskje mor gir større gaver, altså en stor gave istedenfor flere små slik som dere gir. Da er det enklere å tenke at mor gir mer enn dere i en femåring sitt hode.

Forresten; en genser til 500 nr til en fem åring?! Det er trist, men fakta er at de fleste barn ikke setter pris på å få klær i gaver

Skrevet

ja, men han har faktisk ønsket seg den så:)

ja er vell størrelsen som teller også her.....

Skrevet

Huff jeg blir bare trist.

Hvordan kan du tro at denne lille haugen av gaver er lite ??

Er det en slags kompentasjon dette med gaver..

Ja for mange tror jeg det er det, eller at det blir en konkurranse i skilsmisseforhold, hvem gir dyrest og flottes gave.

Tro meg barna vet fort hvilken knapper de skal trykke på for å få mest mulig.....

For denne gutten blir det gaver fra foreldre for nesten 3000 kr !!! Hva er poenget, gutten er 5 år gammel. Dere gir feile signaler !!!

Skrevet

Eller kr 3000, enda mer.. Dette er fra deg, han får også fra faren sin og enda mer fra moren ?!! Hjelpes....

Skrevet

Kva tid fekk ein femåring større økonomisk sans enn dei vaksne?!

Dette var litt hårreisande lesing! Er du klar over at gutten hadde syntes aakurat det same hadde vore mykje betre og større presang viss du hadde delt opp lego-pakken i 8 og pakka det inn kvar for seg?

Sit han med kalkulator?

Nei, ver den vaksne, du, med god samvittighet. Fortell han gjerne forsiktig litt om korleis ting Eigentleg er her i verda, at mange barn har ingen, kanskje berre to leker. Han er stor nok til å få vita litt om verda rundt seg og setta pris på det han har, så lenge det blir fortalt på ein skikkeleg måte. Ikkje så han for dårlig samvittighet over å gleda seg over gåve sine, sjølvsagt.

Skrevet

Hvor har 5-åringen sett en genser til 500 kr? Jeg tar ikke med mitt barn på 6 år i butikker hvor gensere koster så mye. Da ville hun jo helt klart hatt de klærne hun hadde sett der. Men hun vil like gjerne ha gensere hun ser andre steder som koster godt under halvparten av prisen og vel så det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...