Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg trenger tips til hva jeg kan lage. Har aldri laget til jul før, og er helt blank. Ungene liker absolutt ikke riskrem. Skal ha multekrem på julaften, men må ha noe 1.juledag også... Tips?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Hjemmelaget karamellpudding. DET er skikkelig jul for rmeg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Lag riskrem med rørte jordbær, mmmm:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Hjemmelaget karamellpudding eller sjokolademousse!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Vi har alltid hermetisk frukt med fløte julaften og dronning maud-fromage 1. dag.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Nei, men glad i tradisjoner. Feirer fremdeles his foreldre eller besteforeldre. Nå er vel ikke multekrem og riskrem noe "yngre" heller...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Jeg er vant med hjemmelaget karamellpudding. Men i år blir det semulegrynspudding, for det er mannen min oppvokst med, så er det bare å se om jeg lager den like god som svigermor da..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Riskrem har da aldri vært godt!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #12 Skrevet 19. desember 2011 Takker for tips. Mye som høres godt ut. Spørst vel bare om jeg får til å lage dette... Føler ikke for å bomme i selve jula...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Hjemmelaget vaniljeis med varme bær og raspet sjokolade ved siden...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2011 #14 Skrevet 19. desember 2011 Om du er veldig usikker på dessertlaging har jeg et forslag som aldri slår feil. Kjøp en ferdig marengsbunn og legg i bunnen av en springform (gjerne en slik med kakefat med bakering på, det er det enkleste). om den er for stor brekker du den opp litt. Kjør en liter kjøpeis i kjøkkenmaskinen til den er myk (jeg liker krokan, det viktigste er at det er en is av god kvalitet) og smør hele greia over marengsen. Hell over litt sjokoladesaus til slutt, kan godt sprute på sausen i rutemønster eller fine striper. Om du bruker krokanis er det godt med daimstrøssel eller krokanstrøssel som pynt. Sett så hele greia i fryseren igjen til en stund før servering. Ta av bakeringen og vips - "hjemmelaget" iskake til dessert Dette gjør jeg når jeg ikke har tid til å lage noe og skal ha gjester, det ser litt mer fristende ut enn kjøpeiskake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå