Gå til innhold

Dessert til jul!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til hva jeg kan lage. Har aldri laget til jul før, og er helt blank. Ungene liker absolutt ikke riskrem. Skal ha multekrem på julaften, men må ha noe 1.juledag også... Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding. DET er skikkelig jul for rmeg. ;)

Skrevet

Lag riskrem med rørte jordbær, mmmm:)

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding eller sjokolademousse!

Skrevet

Vi har alltid hermetisk frukt med fløte julaften og dronning maud-fromage 1. dag.

Skrevet

Nei, men glad i tradisjoner. Feirer fremdeles his foreldre eller besteforeldre.

Nå er vel ikke multekrem og riskrem noe "yngre" heller...

Skrevet

Jeg er vant med hjemmelaget karamellpudding. Men i år blir det semulegrynspudding, for det er mannen min oppvokst med, så er det bare å se om jeg lager den like god som svigermor da..

Skrevet

Takker for tips. Mye som høres godt ut. Spørst vel bare om jeg får til å lage dette... Føler ikke for å bomme i selve jula...

Skrevet

Hjemmelaget vaniljeis med varme bær og raspet sjokolade ved siden...

Skrevet

Om du er veldig usikker på dessertlaging har jeg et forslag som aldri slår feil. Kjøp en ferdig marengsbunn og legg i bunnen av en springform (gjerne en slik med kakefat med bakering på, det er det enkleste). om den er for stor brekker du den opp litt. Kjør en liter kjøpeis i kjøkkenmaskinen til den er myk (jeg liker krokan, det viktigste er at det er en is av god kvalitet) og smør hele greia over marengsen. Hell over litt sjokoladesaus til slutt, kan godt sprute på sausen i rutemønster eller fine striper. Om du bruker krokanis er det godt med daimstrøssel eller krokanstrøssel som pynt. Sett så hele greia i fryseren igjen til en stund før servering. Ta av bakeringen og vips - "hjemmelaget" iskake til dessert :)

Dette gjør jeg når jeg ikke har tid til å lage noe og skal ha gjester, det ser litt mer fristende ut enn kjøpeiskake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...